"Coachning"





Heter stället där jag genom Af får "coachning". Och jag har uttryckt
mitt missnöje förut och jag gör det igen. Hata är ett starkt ord men
det är ungefär så jag känner inför det här stället. Det här stället får
mig att må psykiskt dåligt. Jag vantrivs varje gång jag måste vara
där. Jag passar verkligen inte in där. Jag är en person som annars
aldrig har problem med att komma överens med människor och
kunna passa in på ställen så därför vet jag att det inte är jag som
sätter mig på tvären. Jag har gått på andra jobbsökarkurser, själv-
utvecklingskurser och coachningsprogram och det har aldrig varit
några problem. Men det här funkar bara inte. Jag har ju flera gånger
fått sätta ner foten och uttryckt mitt missnöje till dom på Blå vägen.

Gav dom nyligen en ny chans efter att dom gjort bort sig grovt. Men
det funkar lik förbannat inte. Jag vill med every fiber in my being bort
från detta ställe. Jag känner mig låst. Och jag känner att dom gör inget
positivt för mig, tvärtemot så mår jag bara sämre. Och jag måste må
så bra som möjligt för att kunna koncentrera mig till 100% på att hitta
ett heltidsjobb. Senast jag var där så satt jag och blev helt uppstressad
och ville bara gå därifrån. Som jag sagt förut så är dom andra deltagarna
utlänningar som kan dålig svenska och resten är svenskar som har nåt
slags handikapp (typ mentalt) Och det är klart att det ska finnas plats
för både utlänningar med språkhinder och andra som får lära sig jobbsök
och få coachning i sin egen takt, men jag passar inte in där. Och ni behöver
inte bemöda er med att säga att jag är rasist eller dömer andra, för det är
det minsta jag är eller gör.

Men jag tror ni förstår hur jag menar. Det är som om man skulle plugga på
universitetet och hamnar i en gymnasieklass ungefär. Till och med coacherna
där har sagt att vissa grejer är ingen ide att jag går på eftersom det är för
långsamt tempo för mig. Det jag retar mig på är att "coacherna" inte gör sitt
jobb ordentligt, känns som dom bara förvarar folk och sitter och lyfter lön.
Jag måste prata med dom igen och även med min handläggare för det här
funkar inte.

Kommentarer
Postat av: Lina

Bedrövligt att det ska vara så! Dom borde ju kunna anpassa sina olika coacher/coachingföretag för olika typer av människor, istället för att blanda hejvilt utan noll koll eller noll intresse att vilja hjälpa en på andra sätt. Idioter.



Den dagen jag slipper min coach & hela den baletten kommer jag skrika av glädje!!!!

2011-04-02 @ 18:56:03
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Dee

Lina: Ja, man tycker ju det men det verkar som dom skiter i det så länge dom får sin lön. Dom låtsas att anstränga sig. Ja, jag kommer också skrika av glädje och fira i tre dagar haha;)

2011-04-03 @ 11:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0