Skin issues



Jag bloggade ju om mina hudbesvär för ett tag sen. Jag som alltid
haft jättebra hy, inte ens som tonåring fick jag finnar. Men nu dom
senaste månaderna så har jag fått röda knottror, som började vid
näsvingen ner mot munnen och sen spred sig till hakan och nedanför
öronen. Jag försökte med aloe vera och så men det försvann inte
så jag bokade ju tid hos min hudläkare. Var där igår och fick veta
att det är nåt som kallas Perioral Dermatit. Fick antibiotikan Tetralysal
utskrivet, som jag ska äta i typ nio veckor:O Känns mindre kul tycker
jag. Jag är en sån som inte gillar att äta mediciner. Jag äter inget i
onödan om man säger så. Huvudvärkstabletter och p-piller. P-piller
känns inte heller nåt vidare att äta egentligen. Jag har ätit antibiotika
högst tre ggr i mitt liv. När jag led av panikångest så vägrade jag att
äta tabletter. Jag gillar helt enkelt inte att stoppa i mig prescription
drugs. Jag känner mig måttligt road att ta dom här pillrena men ska
min hud bli bra igen så måste jag väl:( Och nåt annat "kul" är att jag
ska helst inte använda smink som foundation eller fuktcreme,
nattcreme:O Foundation har ju varit min räddning så min hy har sett
fin ut, men ok det kan jag väl ta då men jag kan INTE sluta använda
ansiktscreme. Om man inte använder cremer så ökar ju risken för
rynkor. Im sorry men jag måste moisturize. Im too old for this shit haha.

 


Kommentarer
Postat av: Lina

Min hy har gått bananas igen sen spiralen, så jag lider med dig. :(

Visste dock inte att man fick antibiotika för det, trodde man fick någon kräm mot det? Skulle inte heller kunna vara utan kräm... Vad fan, det går ju på rutin varje morgon & kväll! :D

2010-03-31 @ 12:53:11
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Dee

Lina: Eller hur! Jag kommer aldrig klara att vara utan det så fuck it;)

2010-03-31 @ 12:57:33
Postat av: Jamila

tja

jag fick nummer till din läkare förut men kan ej hitta det bland kommentarerna, kan du skicka den igen?

undrar även hur mycket hon tar för besök då jag redan varit hos en annan privat läkare opch fått provsvar och andra papper från labbet.

känner liksom att jag inte fick tillräckligt info om besväret jag har med min annars så perfekta hud.

skulle vara bra o gå till nån som tar sin tid o informera patienten ordentliget o så.

så plizzz gimme di numba!

2010-04-04 @ 19:20:40
URL: http://jamilaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0