Scar



Det gick jättebra igår. Han var jätteduktig, han är plastikkirurg
som jobbat på Sophiahemmet innan men som nu öppnat egen
mottagning. Födelsemärket jag tog bort var inte förändrat eller
risk för att vara  malignt melanom utan bara ett märke som jag
haft sen jag föddes och som inte är så fint, så nu tog jag bort
det. Det satt precis i slutet av magen och början av va jay jay;)
Jag kände inte ens när han la lokalbedövningen, kände inte alls
när han stack in nålen, bara lite när han sprutade in bedövningen.
Han sa att om man tar ut medlet lite innan så det hinner bli varmt
så känns det inte lika mycket som när det är kallt. Och att man
ska spruta in det långsamt för om man gör det för snabbt så känns
det mer. Fick 3 eller 4 stygn. Nu ska jag ha förband tills på lördag
sen ska jag tejpa ärret för bättre läkning och om två veckor ska
stygnen tas bort. Kommer kännas konstigt att vara utan mitt märke,
kommer nog få lite separationsångest;) Haha.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Hoppas det blir bra!

kostade det ngt?

Funderar på att ta bort mitt...

2010-03-09 @ 19:44:52
URL: http://daniellarebecka.blogg.se/
Postat av: Dee

Rebecka: Tack, hoppas jag med;) Jag gick ju på

remiss så först måste du gå till en hudläkare för att få en remiss, eller man kanske kan gå till sin husläkare för att få remiss också, jag vet inte riktigt. Hos hudläkaren hade jag frikort så jag vet inte vad det kostade men mellan 120 och 260 kronor. Hos plastikkirurgen betalade jag 170 kronor. Lycka till:)

2010-03-09 @ 20:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0