Ok or not?

Jag ska på en intervju imorgon.
Första gången på jättelänge. Jag har ju ett deltidsjobb
men i och med lågkonjukturen så blir det tyvärr inte många
timmar:( Så jag måste hitta ett annat jobb. Så jag blev ju glad
när jag äntligen fick en intervju, annars får man ju inte ens svar
på sina ansökan. Men nu känner jag mig inte lika förväntansfull
längre. Först så ringer chefen på jobbet jag sökt upp, han säger
att han vill träffa mig på torsdagen nästa vecka (denna vecka)
Han säger att vi hörs innan dess. Idag ringer jag upp honom och
då säger han att han troligtvis inte kommer intervjua mig om
vi inte kan träffas idag möjligtvis. Han ber mig ringa tillbaka om
3½ timmar. Jag ringer igen klockan 18.15. Då säger han att nån annan
ska intervjua mig men jag får fortfarande ingen tid. Han säger att den här
tjejen ska ringa mig om en tid. Jag tar för givet att hon kommer ringa
imorgon (torsdag) men klockan kvart i nio på kvällen ringer ett för mig
okänt nummer. Jag svarar inte. Men sen ringer det igen och jag svarar.
Då är det den tjejen som ringer. Det är massa röster och oljud i bakgrunden
som om hon sitter på en restaurang eller bar. Vi bestämmer tid för intervju
till klockan ett imorgon. Jag vet inte om det är jag som överreagerar
men jag tycker det hela har skötts väldigt oprofessionellt och jag känner
mig inte så intresserad att ens gå på intervjun.

Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Sidney The Singer

Oj, altså jag tycker också det där kändes väldigt oproffsigt. Jag menar för det första kan man iaf anstränga sig att gå till en plats där det är mindre ljud och för det andra, ringa lite tidigare. Men jag tycker ändå att du ska gå, du kan ju alltid bestämma sen efter intervjun om det va något för dig eller inte!!



Sen måste jag bara passa på att tacka dig för dina ord om mig, jag lovar dig.. det behövdes känner jag. More than u know så TACK TACK TACK=)



2010-04-15 @ 00:01:20
URL: http://sidneey.blogg.se/
Postat av: Lina

Oerhört dåligt skött, det ska inte gå till så. Det ska inte behöva ta fjorton samtal för att få till en intervju liksom...

Men som Sidney skriver så gå dit ändå, du har inget att förlora på det och kan ju avgöra i efterhand om det är något att satsa på eller inte!



Lycka till! :)

2010-04-15 @ 06:54:24
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Paula

Jag tycker också att det låter ganska oprofessionellt. Antingen säger dom direkt hur det ligger till eller så får man hantera saker och ting bättre än så.

2010-04-15 @ 16:01:11
URL: http://shefabulous.se
Postat av: Jamila

jag tycker du ska gå dit ändå, då alla kan ha det stressigt ibland, även cheferna!

2010-04-15 @ 17:10:16
URL: http://jamilaz.blogg.se/
Postat av: Jamila

jag tycker du ska gå dit ändå, då alla kan ha det stressigt ibland, även cheferna!

2010-04-15 @ 17:10:16
URL: http://jamilaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0