Propp

Har inte pratat med Linda på en månad.
Har inte orkat prata med nån efter Tweety
försvann. Men idag fick jag ett sms från Linda
att hon fått en blodpropp så jag ringde upp
direkt. Hon mådde bra nu, det var "som tur"
var en ytlig blodpropp i benet så inga åtgärder
behövde tas. Förutom att hon måste sluta
äta sina p-piller. Det som var läskigt var att
hon precis börjat äta dom igen. Hon hade
bara hunnit äta dom i en dryg månad och
sen hände det här. Och hon har ätit dom i
många år innan sina graviditeter så det var
inga nya hon provade. Men hennes mamma
fick en propp i benet för några år sen och
proppar kan ju vara ärftligt så det berodde
väl på det. Men läskigt i alla fall. Nu får jag
lust att sluta äta mina piller också.

Kommentarer
Postat av: Patricia

Hoppas hon mår bättre nu iaf.

Lite läskigt det där, går ju själv på p piller...

2009-05-04 @ 16:08:17
URL: http://fuckmeheels.blogg.se/
Postat av: Dee

Patricia: Ja, nu mår hon bra igen, bara en knöl som är öm kvar på benet. Mm, man får ju lust att kasta dom.

2009-05-04 @ 16:29:50
URL: http://deelight.blogg.se/
Postat av: Sandy

Det är när man börjar med p-piller (även om man ätit dem innan i många år) som risken för tex blodproppar är. Man kan äta utan problem i 5 år, sedan om man har ett uppehåll och börjar på nytt det är då risken finns där. Dumt att sluta om det fungerar för ska man börja om så är risken där!



Jag har samma problem emd min mage! I helgen har den varit jättesvullen, nästan så man vill göra et gravtest även fast mensen är helt normal, och jag vet att man inte blir tjock direkt vid en graviditet men jag blir ändå orolig.. har börjat med omeprazol igen för jag tror att min svullna mage beror på magkatarr..



Kram!

2009-05-04 @ 23:08:51
URL: http://mittegetliv.blogg.se/
Postat av: Dee

Sandy: Jaha, visste inte att det var ökad risk om man slutade och började igen. Fast för hennes del var det ju svårt att inte sluta och börja igen eftersom hon fick två barn. Ja, det där med magen är inte kul alltså. Magkatarr låter inget kul:( Jag undrar vad mitt problem är eftersom jag inte har ont. Kram

2009-05-06 @ 18:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0