Måla



Jag är inne i en inredningsfas just nu. Vill pyssla och göra
mysigt. Vi har det mysigt men ibland vill man ju göra om lite.
Idag målade jag en pall. Det är pallen som fåglarnas bur står
på. Jag hade tänkt att måla den i svart och sen lacka den men
kom på att det skulle bli lite "busy" eftersom buren är vit
plus att det är flera färger på pippisarnas leksaker också.
så jag målade den vit. Stockholmsvit som väggen den står
mot är målad i. På det sättet så "sjunker" den in mer. Jag tycker
verkligen det är så kul att ägna tid och omsorg åt mitt hem.
Jag förstår inte alls såna människor som inte bryr sig ett dugg 
om sina hem. För mig är det jätteviktigt att jag trivs och att det finns
saker som gör mig glad. Jag menar, ditt hem är ju oftast det
ställe du ägnar mest tid i och då är det ju viktigt att man trivs.
Om man skulle nämna två saker som säger Denise Hem så är
det nog ljus och Buddhas hihi. Finns av båda sakerna i typ alla
rum;) Och en annan sak som är viktig för mig är växter och blommor.
Tycker inte ett hem är hemtrevligt utan. Det gör otroligt mycket.


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Hej!

haha det hopaps inte jag heller, inte kul o ha en mage hälften så stor som en ;) haha



du har verkligen rätt, man ska ha saker i sitt hem man trivs med, inte bara köpa massa "skit" o fylla tomrummen med :)



ha en fin kväll!

2009-06-22 @ 17:26:12
URL: http://saberi.blogg.se/
Postat av: Karin

Halloj..Japp det är den bistra sanningen..:) Fast å andra sidan så jobbar vi ju med vår hobby kan man säga..:)

2009-06-22 @ 19:17:13
URL: http://lightelegance.blogg.se/
Postat av: Dee

Isabelle: Nej,kan tänka mig att det är tungt. Ja, det är jätteviktigt verkligen. Ha en fin kväll du med:)



Karin: Ja, och det är ju inte helt fel;)

2009-06-23 @ 18:50:30
URL: http://deelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0