Given hit;)

Kakan jag bakade häromdagen blev en riktig hit:)
Den är redan slut kan jag säga och jag som brukar
vara den som äter mest när det finns kakor och liknande
hann bara äta typ två, tre bitar. Jeffrey och hans kusin
älskade den. "The cake of all cakes" sa Wole haha.
Jag använde inte florsockret, främst för att jag inte
hade nåt hemma men även för att jag gillar inte när
det är för mycket socker i kakor, jag brukar oftast ta
mindre socker än det som står. Det blir så sött ändå.
Sen är det ju olika från ugn till ugn också hur länge
kakan ska stå inne. Jag fick ha min inne längre.



1kaka

150g mjukt smör

1dl strösocker

2dl florsocker

4 mogna bananer

2 ägg

3 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

½tsk malen kanel

½tsk malen ingerfära

1 nypa salt

75g pekannötter

Smör & bröd till formen.

1. Sätt ugnen på 175 grader

2. Vispa smör, strösocker och florsocker vitt och krämigt.

3. Mixa bananerna till en pure och rör ner i smeten,
tillsätt äggen.

4 .Blanda de torra ingredienserna med hela pekannötter
(spara några att strö över) och vänd försiktigt blandningen i banansmeten.

5. Fyll en smord och bröad avlång form med smet och grädda i mitten av
ugnen i ca 30min. Prova med sticka den ska inte vara kletig.

 


Kommentarer
Postat av: Josefine - Glamourmaman

Mums, detta måste jag prova att baka låter supergott!



KRAM

2009-12-09 @ 20:48:33
URL: http://glamourmama.blogg.se/
Postat av: 18åriga Fru Sofia - i väntan på bebis

ja det är jättebra att dom tog det seriöst, får se vad ultraljudet visar imorgon!

2009-12-09 @ 22:09:28
URL: http://frusofia.blogg.se/
Postat av: Paula

liknar en kaka som min mamma brukar baka fast med äppel bitar i.

2009-12-10 @ 07:13:21
URL: http://shefabulous.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0