Weird things



I morse när jag kom till jobbet stod det en främmande man på
trappan upp till lastkajen. Jag tänkte Vem fan är det? Först tänkte
jag vänta tills chefen kom men sen gick jag i alla fall. Han flyttade
på sig så jag kunde gå upp. Jag låste upp dörren och gick in.
Låste gjorde jag definitivt. Chefen kom efter ett tag och mannen
var kvar. Han såg ut som en missbrukare eller hemlös. Han stod
och rökte. Han satt kvar även efter att min chef gått in och ut ett
par gånger. När jag skulle gå hem var han borta. En annan obehaglig
grej var en snubbe som gick förbi fönstret när vi satt och fikade. Han
tittade in och stirrade verkligen på mig, vände sig om till och med.
Senare såg jag honom igen, denna gång cyklandes förbi. Samma
stirrande. Jag är van att bli tittad på men den här mannen log inte
eller nåt. Han hade bara läskiga elaka ögon. Obehagligt:(
Chefens dotter som bor en bit bort sa att det varit värsta polisrazzian
eller nåt liknande i helgen huset mitt emot hennes. Poliser med
skyddsvästar. Och folk med både handklovar och fotbojor. Värsta
vilda västern där jag jobbar. Jeffrey sa att jag måste ha med mig
min "spray" från och med nu. Lika bra med tanke på alla skumma
människor och skumma händelser som finns där.

Kommentarer
Postat av: Lina

Usch, fy vad otäckt!

Jag som är så harig av mig hade blivit livrädd! :( Och du är inte ensam om att äga spray, jag är så glad att jag skaffade en - ett billigt skydd så att säga.

2008-09-08 @ 18:33:59
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Dee

Lina: Jag borde vara lite mer harig av mig egentligen. Ja, det känns bra med spray:)

2008-09-08 @ 18:41:38
URL: http://deelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0