Aj



Idag var jag på sista besöket hos tandläkaren. Thank god!
Hålet satt i tanden längst in. Och jag som gillar när dom
är och bökar långt inne i munnen..NOT! Men jag klarade
det i alla fall. Fast jag fick ta två sprutor för det gjorde fortfarande
ont efter den första. När jag är hos tandläkaren så assisterar
jag mig själv ibland. Jag tar ut saker eller ändrar plats på dom.
Idag tog jag den där vita snirkelsugen och sög bort saliv själv
som samlats. Världens mest irriterande patient haha. Dessutom
ställer jag hundra frågor också. Men nu är jag klar för den här
gången i alla fall:) Det känns tråkigt att jag ens ska få hål, jag
som sköter mina tänder. Använder tandtråd varje dag, sköljer
med flour varje dag. Och dom gånger jag somnar ifrån att
borsta tänderna är näst intill obefintliga. Jaja, får väl bli ännu
mer nogrann I guess.Blä, jag har ont i munnen, skulle inte
förvåna mig om Igor the dentist borrade mig i kinden ;)

Bara en undersökning på Folktandvården betalade jag 800 för
och det trots att jag inte tog alla fyra röntgenplåtar utan bara två.
Nu gick jag till City Dental och med en undersökning med alla
fyra plåtar och lagning av 3 hål+två sköljningar av en del av tand-
köttet+"medicin" på det tre ggr så betalade jag 2500. Ganska bra:)

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad skönt att det äntligen är över! Må du aldrig mer behöva gå dit!

Det kan ju vara så att du är som jag, som har superlätt att få hål... :( Jag måste vara superdupermeganoga med borstning och hela grejen. Men ibland kommer det ändå små jävla hål, irriterande! :(



Nåja, vi får se vad jag får för dom den 12:e då jag ska på årlig undersökning... aaaaaaah! :D

2008-10-20 @ 21:34:25
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Sandy

Jag har frisktandvårdsavtal (heter det så)? så jag betalar 60 kr/månad och får då undersökning och laga så mkt som behövs utan att betala något mer. Detta motsvarar inte ens vad ett besök/år kostar, tycker det är superbra behöver aldrig fundera på vad det kommer att kosta att gå till tandläkaren. Skönt för dig att det är över för ett tag! Kram!

2008-10-20 @ 22:17:37
URL: http://mittegetliv.blogg.se/
Postat av: Dee

Lina: Ja, det måste vara nåt sånt:( Hoppas du slipper hål den här gången då, ska hålla tummarna;)



Sandy: Shit, det är ju skitbra ju:) Ja, jag är glad att det är över nu hihi. Kram

2008-10-20 @ 22:22:29
URL: http://deelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0