Thoughts

Jag har ju mått riktigt bra ända sen i december men har på senaste tiden kommit in i en svacka i mitt mående:( Har känt mig nere och har massa tankar som trängs i min hjärna. Jobbiga tankar som vägrar att försvinna. Och min sociala fobi är inne i en extra jobbig period just nu och that sucks! Vill inte göra nånting. Tackar nej till allt. Men när jag är hemma så känner jag mig ändå uttråkad. Det är ju inte kul för Jeffrey heller när jag aldrig vill följa med på nåt. Och det är ju så svårt för nån som aldrig har känt av social fobi att veta hur det känns. Jag vill verkligen slippa den men vet inte hur jag ska bli av med den. Min låga självkänsla är ju också nåt jag vill bli av med. Den gör att det känns som jag har dysmorfofobi ibland. I alla fall en light verision. Jag känner så ofta att jag inte ser bra ut, att jag inte räcker till. Att andra tittar på mig och dömer. Att alla ser bättre ut. Och jag har ingen anledning att känna så för jag ser faktiskt bra ut. Jag har alltid fått höra att jag är snygg och har aldrig haft problem med att få killar. Men det spelar ingen roll, för min självkänsla är så låg så det är svårt för mig att inse att jag är fin och duger. Tycker dessutom inte att jag är tillräckligt bra på nåt heller. Perfektionisten i mig strävar efter att vara störst, bäst och vackrast. Men man kan ju inte vara det. Och jag måste inse att jag är bra på mycket och att jag ser bra ut. Och att jag duger precis som jag är. Oj, va jag babblar, men behövde skriva av mig lite.

Kommentarer
Postat av: Lina

En stor varm kram till dig!

Går du och pratar med någon eller så, så att du kan få lite perspektiv & andra tankar på det hela?

2008-05-13 @ 20:45:05
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Dee

Lina: Ja, den nya flytten suger åsne*****!

Nej, jag går inte och pratar med nån längre. Jag gick ju hos en livscoach som du kanske kommer ihåg. Men jag mådde så pass bra så jag kände inget behov längre. Dessutom kostar det 800 kronor per gång så det är ju ganska dyrt. Men jag får se om jag tar upp kontakten igen. Kan nog vara en bra ide. Kram

2008-05-13 @ 22:02:13
URL: http://deelight.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0