Tell me..



Är det nåt som irriterar mig och gör mig förbannad så är det
brist på respekt. Jag har alltid respekt för andra. Men det är
många som har svårt att tänka längre än näsan räcker.
Jag blir irriterad på tjejer som inte kan respektera sina
killkompisars flickvänner. Jag har alltid respekterat mina
killkompisars flickvänner. Jag har vett nog att göra det.
Jeffrey har en tjejkkompis som har svårt för det. Dom har
känt varann i flera år men inte hängt direkt med varann.
Nu sen några månader så är Jeffrey helt plötsligt den här
tjejens bästis. Det började med att hon var intresserad av
en kompis till Jeffrey och Jeff hjälpte henne att få kontakt
med honom. Sen blev hon intresserad av en annan av
hans kompisar och velade fram och tillbaka men skitsamma.
Allt det är ok men om Jeff nu hjälpt henne med kontakten så
är det ju faktiskt upp till henne att jobba vidare själv sen. Men
den här tjejen pratar typ med Jeff varje dag.Jag har själv "pratat"
med henne på msn då hon höll på och "ropade" på honom
hundra gånger när han var inloggad men inte hemma. Jag
skrev till henne och sa att han inte var hemma, människan
gav sig ju inte trots att hon inte fick nåt svar. Och hon verkar ju
vara en snäll tjej, jag har även träffat henne en gång för länge
sen och hon verkar som sagt gullig men nu börjar jag få nog.
När hon skulle åka till Thailand till jul, vem ringde hon och frågade
om skjuts? Jeffrey. När hon kom tillbaka idag, vem ringde hon?
Jeffrey. Vem frågade hon om hjälp med väskor? Jeffrey.
Vem fan bad hon om hjälp innan Jeff var hennes bästis?
Jag har sagt till Jeffrey att jag tycker det räcker nu, det är lite för
mycket. Jeffrey är en väldigt snäll kille som ställer upp på alla
kompisar som ber honom, men ibland är han för snäll. Och ibland
kan det sluta med att nån får för sig nåt. Det har hänt en gång förut
att en tjej blev intresserad av honom för att han var snäll och hjälpsam
och jag orkar inte med mer sånt. Han är en aning naiv och fattar inte
sånt. Han säger; Men varför ska nån bli intresserad av mig när dom
vet att jag har flickvän? Jaa, du älskling för att vissa bryr sig inte ett
skit om det. Vissa är bara intresserade att få det dom vill ha och skiter
fullständigt i vem dom trampar på på vägen dit. Jeff tycker som vanligt
att jag överdriver. Att det bara är jag, att jag är den Enda tjejen i världen
som reagerar så här. So tell me, är det bara jag som reagerar så här
på en sån här situation?

Kommentarer
Postat av: Patricia

HELL NO!!!! gud.. du hanterar det här så bra, jag skulle blivit galen! det har inte med svartsjuka att göra men SÅ GÖR MAN INTE! är tjejen puckad eller? min kille är verkligen inte naiv.. han har sagt såhär "det finns inget som heter tjejkompisar, tjejer vill alltid något" haha.. lite knäppt men det kan stämma ibland, jag tycker du ska prata med honom(om jag var du: skälla ut honom) så att han fattar vad du menar. Även om hon inte är intresserad av din man så ska hon inte ringa varje dag osv...jag stör mig så mkt på sånt här! vissa tjejer har noll respekt. Han har ju redan hjälpt henne så nu får hon väl klara sig själv dessutom tycker jag att det är skumt att hon blir intresserad av olika killar hela tiden. Vilken jävla brud... AAAHH blir så arg (känner igen det dete därför) hoppas denna brud kan försvinna ur hans liv..okey nu överdriver jag kanske...(?) haha



Kram

2008-12-29 @ 02:21:49
URL: http://shoelover.devote.se
Postat av: Lina

Du är inte ensam om att reagera över en sån här situation och förvisso har detta aldrig hänt mig, men jag tycker att du hanterar det otroligt bra och verkar ändå väldigt lugn. Själv hade jag gått bananas och bett tjejen flyga åt fanders... nästan i alla fall. Jag tycker det är upp till Jeff att ta tag i detta - du har ju ändå sagt och påpekat vad du tycker och då anser jag att Jeff bör visa dig den respekten att be tjejen lugna sig.

Och även om det skulle vara så att hon inte är intresserad, så sänder hon ut fel signaler och det är bara onödigt. Och är hon tjejen som är ute efter andras killar, ja, då tycker jag att Jeff ska stampa ner foten rejält!



Stå på dig!

Kram!

2008-12-29 @ 09:42:49
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Dee

Patricia och Lina: Jag kanske verkar lugn men inom mig så kokade jag för är det nåt som gör mig arg så är det brist på respekt. Tack för era ord:) Stor kram till er båda.

2008-12-30 @ 01:32:00
URL: http://deelight.blogg.se/
Postat av: Mrs Mulatt

Verkligen inte!!! Jag hade fått ett smärre utbrott på båda två tror jag.. Dels på tjejen för att hon inte har respekt (fast det hade jag inte tagit med henne), men framför allt på min man för att han inte markerar. Nu är inte min man så naiv när det gäller sånt, han är tvärtom. Nästan lite jobbigt det med. Han anser att tjejer och killar inte kan vara kompisar typ.. alltså inte ha privat kontakt, utan bara så om man umgås som par. . det där väl lite typiskt deras kultur tror jag. Att killarna hänger för sig, och tjejerna för sig.



Bra att du står på dig och att ni pratade om det!!!

2008-12-30 @ 12:38:23
URL: http://blogg.aftonbladet.se/12197
Postat av: Dee

Mrs Mulatt: Jodå, ett smärre utbrott fick jag. Jeffrey verkar inte ha hakat på den delen av kulturen. Ja, det känns alltid bra att prata igenom saker.

2008-12-30 @ 13:43:12
URL: http://deelight.blogg.se/
Postat av: Mrs Mulatt

Hhiihi,, eller så har kanske min man inte varit här tillräckligt länge.. Vi kan ju vända på det också och säga att din kanske varit här för länge ;o) just i det avseendet då..



Kram iaf

2008-12-31 @ 20:23:28
URL: http://blogg.aftonbladet.se/12197

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0