Pissed!



Jag hatar verkligen Asbestförmedligen..oj jag menar Arbetsförmedlingen.
Jag måste rapportera varje fredag till dom alla jobb jag sökt. Så jag
mailade och sa att jag inte sökt några jobb förra veckan eftersom jag
jobbat över (och haft ansvar för allt eftersom chefen var borta) Jag
skrev snällt och trevligt att det var stressigt men kul och bla bla.
Vad får jag tillbaka?

Hej!

Vad roligt att höra att du jobbar så mycket, då räknar jag
med att du arbetat heltid under hela förra veckan och
redovisar detta på dina kassakort.

Så länge du får a-kassa är du skyldig att söka arbete och
redovisa dessa till arbetsförmedlingen dvs de dagar du inte
har heltidsarbete och uppbär a-kassa
måste du söka arbete och redovisa till oss, om inte är det
skäl till underrättelse till a-kassa och din ersättning därifrån
kan bli påverkad.

Vänliga hälsningar  Stupid Bitch

Alltså, sånt får mig att koka. Jag lacka ur helt och kunde
inte låta bli att skicka ett argt mail tillbaka.

Jag vet allt det där. Och självklart redovisar jag alltid mina
kassakort korrekt. Jag är ingen snorunge som försöker lura
systemet. Jag Har alltid gjort och Gör alltid rätt för mig.

Onödigt och barnsligt måhända men det skiter jag i för jag är förbannad



Kommentarer
Postat av: Sandy

Haha, helt rätt!! Jag fattar inte varför arbetsförmedlingen aldrig kan vara lite mänskliga och normala, det är människor de "arbetar" med!! Idioter!!!

2008-04-14 @ 21:26:55
URL: http://www.mittegetliv.blogg.se
Postat av: Dee

Sandy: Ja, va fan man är väl ingen liten unge eller en retard liksom. Grymt trött på dom!

2008-04-14 @ 21:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0