Skrämmande

image1322

Man blir fan mörkrädd över vissa tjejers ideal. Vissa bloggar där det tjatas
om hur snygg Nicole Richie var när hon var som smalast och hur dom äcklas
över sina egna matvanor. Snacka om I-landsproblem. Ok, jag säger inget om
dom som verkligen är sjuka i anorexi men dom här wannabeanorektikerna
stör jag mig enormt på. Och oftast så verkar dom vilja uppröra genom att skriva
så extremt som möjligt. Jag är ledsen men det finns inget snyggt med Nicole
Richie när hon var som smalast. När började det vara ute att se ut som en kvinna
och ha former? Och vilken kille tycker det är snyggt med en vandrande pinne?
Jag vet att det finns vissa tjejer som är väldigt smala och inte kan gå upp fast
dom försöker men det är inte dom jag menar. Jag hade en kompis när jag var
yngre som tyckte att hon vägde för mycket. En gång så sa hon att hon önskade
att hon fick anorexia. Jag kommer fortfarande ihåg hur förbannad jag blev.
Dom här bloggarna påminner mig om henne och det gör mig pissed.

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag håller med dig till fullo.
Det är helt sjukt att vissa vill se ut som Nicole när hon var som sjukast. För jag anser att hon var sjukligt smal. :(
Men det är väl inte konstigt egentligen att var och varannan tjej bantar, med all denna fettpanik och fettskrämselpropaganda vi får i dagens media?! Jag blir förbannad - det låter som om jag, som är tjock, skulle smitta andra bara genom att andas på alla som är smala eller normalviktiga. >:(
Sluta banta och lev istället säger jag!

2007-11-24 @ 20:25:04
URL: http://linasliv.blogg.se
Postat av: Dee

Lina: Kunde inte sagt det bättre själv:)

2007-11-24 @ 21:29:59
URL: http://deelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0