Cozy

image1299

Jag sitter här och dricker Peach/Mangote och äter mango hihi
Sitter och skriver. Jag har tagit upp mitt skrivande igen. Jag har
haft en jättelång period när jag inte skrivit nåt alls. Varje gång
jag satt mig och ska skriva så har inget kommit så då har jag
gett upp. Samma sak med ritandet och målandet. Peter (min coach)
sa att jag har för höga krav på mig själv och att jag ska slappna av.
Det behöver inte bli "perfekt". Jag har börjat skriva om mamma och
min uppväxt med henne. Men jag ska även fortsätta på dom skönlitterära
"verken" jag börjat på. Men det får ta sin tid

Mamma har ringt två gånger sen jag skickade brevet. Jag svarade
inte. Nu senast lämnade hon ett meddelande om att hon undrade
över adressen så tydligen tänker hon skriva tillbaka i alla fall.
Ska bli intressant att se vad hon skriver. Men jag hyser inga större
förhoppningar om att hon ska ändra sin livsstil.

Skrev ett brev till min pappa idag också. Han är ingen känslomänniska
och har aldrig sagt Jag älskar dig till mig. Och jag har inte sagt det
till honom. Inte så konstigt att man inte säger det om man aldrig fått
det sagt till en själv. Pappa och jag hade våra duster i mina yngre dar
men dom senaste åren har vi kommit varann närmre och det känns
jättebra:) Så jag skrev ett brev där jag sa att jag är glad att han är min
pappa och att jag älskar honom. Känns skönt att få det "sagt".

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag tycker att du är väldigt modig som tar stora steg! :)
Det kan bara komma goda saker ur det här.
Kram!

2007-11-18 @ 20:15:25
URL: http://linasliv.blogg.se
Postat av: Dee

Lina: Tack så mycket:) Ja, jag hoppas det. Kram

2007-11-18 @ 23:08:00
URL: http://deelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0