Utseéndeissues


image818

Det här fast en smal verision är vad jag ser i spegeln typ haha

Jag har allvarligt ett stort problem.
Jag har fått för mig att jag är butt ugly.
Ibland kan jag känna mig ganska fin
men ibland blir det katastrof. Idag var det
nog värsta gången nånsin. I morse när jag
gick hemifrån kände jag mig ganska söt och fin.
Men efter jobbet när jag gick i affärer så
vände allting. (Det var innan provhyttsincidenten
men den hjälpte ju inte heller) Jag fick syn på
mig själv i en spegel och jag såg inte alls ut
som jag känt mig eller trott. Helt plötsligt kände
jag mig ofräsch och jätteful. Håret såg stripigt och
slitet ut och hängde slickat intill ansiktet. Läppglanset
såg gammalt och ofräscht ut. Outfiten såg töntig ut.
Hela mitt ansikte var bara jättefult. Jag fick lust att
bara gömma mig. Jag ville åka hem på en gång.
Helt ärligt hade jag nästan gråten i halsen. Fatta vilket
jävla töntigt I-landsproblem?! Men det är inget jag kan
rå över känns det som:( Fastän alla säger att jag är fin
och ser bra ut och jag egentligen själv också vet att jag
inte är ful så går det inte riktigt in. Det är skitjobbigt.

Är det nån annan som känner/har känt så här?

Kommentarer
Postat av: madeleine

Ja jag känner mig oftast tyvärr också så. Känner mig mest bara oki när jag sminkat mig massor och har på mig klädsel för utgång, men inte ens då kan det vara oki ibland. Det är extremt jobbigt. Michael säger ju att jag är fin hela tiden, men inte lyssnar man på det! Och varför inte? Nej jag arbetar med mitt själv förtroende dagligen...

2007-05-02 @ 20:18:57
URL: http://pinkcandy.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag kan också känna mig hyfsad när jag går ut på morgonen, men sen när jag ser andra (som verkar 20 ggr fräschare än mig) eller tittar mig i en spegel/skyltfönster så vill jag bara skrika och sen gömma mig för att aldrig komma fram igen...

Det är skitjobbigt, och det suger =/

2007-05-02 @ 20:33:15
URL: http://outrageous.blogg.se
Postat av: Dee

Madeleine: Precis! Och varför kan man inte ta till sig det ens pojkvän och andra säger liksom? Jag försöker också jobba på min självkänsla och förtroende men just den här biten har jag helt fastnat i det negativa just nu. Och du är ju jättesöt så du har inget att klaga på, fast det är ju ingen idé att säga så hihi;)

2007-05-02 @ 20:36:59
URL: http://deelight.blogg.se
Postat av: Dee

Sara: Ja, det känner jag igen. Just att andra ser så mycket snyggare och fräschare ut. En annan känner sig som en ofräsch rugguggla. Mm, det suger bigtime:(

2007-05-02 @ 20:39:26
URL: http://deelight.blogg.se
Postat av: Linda

Jo det där känner man ju igen, tyvärr.

2007-05-03 @ 08:21:46
URL: http://lindab.blogg.se
Postat av: Dee

Linda: Konstigt att det är så vanligt bland tjejer. Man skulle vara kille istället, dom funderar inte lika mycket över såna ytliga saker.

2007-05-03 @ 16:03:03
URL: http://deelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0