Utmanad

Blev utmanad av Sandy:

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet.


1: Jag är en aning pedantisk, gillar symmetri. Saker ska stå snyggt och i ordning
och alla korkar ska vara stängda. Jag kan gå och plocka ordning i affärer till och med.

2: Jag har extremt bra luktsinne. Jeffrey är rädd för mig. Jag brukar känna lukter
upp till en minut innan andra känner nåt. Om du rapar tyst så kan jag efter
fem sekunder berätta vad du ätit utan att ens hört att du rapat. Äckligt jag vet.
Jag kan känna lukten av otvättat hår och andra oangenäma odörer på 1 meters
avstånd. Inte kul alla gånger att ha superluktsinne.

3: Jag använder tungskrapa, tandtråd och fluor eller munskölj varje dag.
Om man inte rensar mellan tänderna så sitter det kvar mat där och ruttnar.
Det blir som en mulltoa. Eeeww!

4: Jag tar aldrig i stångar eller dylikt på tunnelbana eller buss. Öppnar även
offentliga handtag med tröjärmen mellan. Om jag by chance skulle råka ta i
nåt av det så rör jag aldrig mitt ansikte. (Jag har antibakteriell sprit i väskan
for emergencys;) Senast idag såg jag en tjej som petade sig i näsan sen
tog i stången på tunnelbanan. You do the math.

5: Av nån konstig anledning så luktar jag alltid på mascaraborsten innan
jag börjar måla mina fransar. Don´t ask me why, cause I don´t know.

6: Jag fastnar för låtar och då kan jag lyssna på just den hur många
gånger som helst. Just nu är det Ice box med Omarion(stämmer in så
bra på mitt liv) Jag har lyssnat på den säkert 15 gånger än så länge idag. 

Den som känner sig manad kan göra utmaningen. Verkar som alla gjort den redan


Kommentarer
Postat av: Lina

Hihi, roligt att läsa en massa egenheter hos andra. Jag har själv nyss gjort utmaningen och den snurrar runt friskt i bloggvärlden.
Alla har vi ju våra egenheter ;)

2007-03-08 @ 21:09:37
URL: http://linasliv.blogg.se
Postat av: Dee

Lina: Ja, verkligen. Kul att se att det finns fler som har lite knasigheter för sig;)

2007-03-09 @ 00:20:49
URL: http://deelight.blogg.se
Postat av: Alexzandra

Du verkar ha en tendens till tvångstankar, lr rejäl bacillskräck. Inte för att de är trevligt med andras snorbusar på händerna men ändå. haha. Kan inte va lätt med det luktsinnet när du har baciluskskräck. haha.

2007-03-09 @ 16:48:40
URL: http://alexzandra.blogg.se
Postat av: Rebecka

Oj! 1:an, 4:an & 6:an stämmer på mej också!
Har också gjort utmaningen, kolla min blogg får du se :)
Trevlig helg!
*kram*

2007-03-09 @ 17:23:23
URL: http://veronna.blogg.se/
Postat av: Dee

Alexzandra: Tvångstankar indeed;) Det går ju lätt till överdrift är jag medveten om. Nej, det är inte det lättaste;)

Rebecka: Yay, jag är inte ensam om att vara weird hihi;)Ska kolla:)

2007-03-09 @ 19:11:07
URL: http://deelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0