Flytt

image929

Idag körde vi största lasset med grejer till nya lägenheten:)
Jeffrey kunde låna en lastbil från jobbet så vi slapp lägga ut pengar
på hyrbil. Man känner sig så stressad när man hyr bil också. Vi fick hjälp av
pappa här och sen kom Dodou och hjälpte oss borta vid lägenheten. Det gick
smidigt. Jag blev alldeles svettig så jag var inte som isbjörnen på bilden;)
Vi kommer sova här i hos pappa inatt, sen tar vi dom sista grejerna imorgon.
Ska bli så kul att flytta in i vår alldeles egna lägenhet. Otroligt skönt att slippa
stressen med andra hand. Jag har bott i andra hand ända sen jag flyttade
hemifrån förutom dom år som jag och mitt ex bodde i bostadsrätt.
Nu kan man bara slappna av och veta att man inte behöver flytta inom kort:)
Lägenheten är ju som sagt en tvåa på 68 kvadrat. Den känns mysig och
jag tror vi kommer trivas jättebra där. Vi har balkong som vi kan sitta och
mysa på. Tapeterna i vardagsrummet är ju fucked up av massa hål från
tavlor som tanten som bodde där innan hade uppe. Nån har
spacklat som en klåpare också. Vi tog dit bovärden men han kunde
tyvärr inte göra nåt åt det. Så vi får fixa det själva. Önskar att mongot
som spacklade hellre hade låtit bli det, då hade jag kunnat göra det
själv för jag är faktiskt bra på det! Men Gunnar (bovärden) gick med
på en ny köksfläkt för att vara snäll i alla fall;) Vi har varit på Ikea ett
par svängar och handlat möbler och grejer:) Nu ska vi bara köpa en
ny säng och soffa också. Längtar tills allt är på plats.

Kommentarer
Postat av: Sandy

Det är så roligt och mysigt att flytta ihop på "riktigt", att gå på ikea och planera hur man ska ha det osv, det måste vara otroligt skönt att slippa andra hand!! Jag har aldrig bott så men jag kan tänka mig att det är stressigt att inte ha ett eget kontrakt! Grattis!!!

2007-07-01 @ 12:07:30
URL: http://www.mittegetliv.blogg.se
Postat av: Lina

Åh, vad härligt!
Jag blir så glad för er skull - du (ni) är SÅ värda det här. :)
Visa gärna lite bilder sen ;P
Grattis!

2007-07-01 @ 14:46:38
URL: http://linasliv.blogg.se
Postat av: Linda

Jag har en utmaning åt dig. Titta i min blogg. Kram och lycka till med flytten!

2007-07-02 @ 22:23:03
URL: http://lindab.blogg.se
Postat av: Dee

Sandy: Ja, det är jättemysigt:) Och jaaa otroligt skönt att slippa andrahandsträsket. Tack så mycket:)
Lina: Tack va gullig du är:) Ja, jag ska visa bilder sen när allt kommit på plats;)
Linda: Ska göra utmaningen så fort jag får tid:) Va kul med en bild på dig. Sötnos där:) Tack.

2007-07-04 @ 09:56:50
URL: http://deelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0