Work

image936

Igår ringde dom och sa att en leverans var på g
till jobbet. Jag sa att jag kunde vara på plats idag.
Sagt och gjort, jag åker till jobbet och sitter där mellan
halv ett och halv fyra som det var sagt. Klockan blr fyra
till och med och ingen leverans*suck* Jag låser och går
hem och tänker att dom kan suga. Kommer på att jag har
numret på telefonen på mottagna samtal. Ringer upp och
frågar vart leveransen är nånstans. Kvinnan på företaget ringer
upp chauffören medans jag är on hold. Jag lyckas inte få tag
på honom säger hon. Han har nog gått för dan säger hon sen.
Ok säger jag med en frågande ton. Jag kom in idag endast för
den här leveransen, inte så kul när jag har semester, säger
jag sen. Jag ber så heeemskt mycket om ursäkt säger hon då.
Ok, fixa så den här leveransen kommer till fredag eftermiddag
för jag kommer inte in till jobbet innan dess säger jag då.
Javisst, inga problem, ber om ursäkt än en gång säger hon.
Jag ska ändå in till jobbet på fredag då en annan leverans ska
komma men det kändes ju ganska onödigt att komma in idag
och vänta på ingenting. Fast å andra sidan fick jag en del gjort som
faktiskt behövdes göras just idag. Ringde och beställde massa varor
så vi har tills vi öppnar igen. Känns som jag inte gjort annat än suttit
i telefon idag. Pratat med halva Sverige Jag som aldrig gillat att ringa,
nu ringer jag utan problem överallt och babblar. AIK ringde dessutom
i sista stund och behövde fyra kartonger kylpåsar. (behövs väl efter
förlusten igår;) Hihi. Då fick jag ringa runt som en galning för att fixa
"expressleverans" till dom. Bossens dotters pojkvän fick köra dit
kartongerna haha. Vad gör man inte för trogna kunder;)
Nu ska jag ta en lång skön dusch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0