Cravings

    

Yup, det är den tiden på månaden;) Jag är så sugen på godsaker
just nu. Det enda jag hade hemma var russin men that didn´t do
the trick tyvärr. Behöver choklad eller nåt annat mumsigt. Men jag
orkar inte pallra mig iväg till affären. Får väl hoppas det går över.
(Yeah right!)

Kom ihåg nu att jag ju blivit utmanad att nämna sex "konstiga"
saker om mig själv. Jag har gjort den utmaningen förut men
jag kan alltid hitta konstigheter med mig själv så jag kör igen;)
När jag ändå är inne på att äta så kan jag nämna nåt om det.

1. Jag äter inte vit choklad. Alla säger att det är såå gott och hej och
hå. Kakaobönan är brun! Så vad vit "choklad" är gjord på har jag
ingen aning om, men det är inte gott i alla fall.

2. Nåt annat jag ogillar är koriander. Om jag vill äta nåt som
smakar som det så kan jag lika gärna slicka på shampoo-
flaskan nästa gång jag duschar. Blä!

3. Sniglar var jag nyfiken på att prova när jag var yngre men jag
fegade ur. Häromdan så kom jag på vad det var som inte smakade
så gott i en viss rätt Jeffreys mamma lagar. Just det..sniglar!
Jag vet att hon använder det i en annan rätt och då har jag lyckats
att undvika the snails men jag hade missat att det var snails i den
här rätten också. Jaja, nu har jag smakat (vare sig jag ville eller inte)
Och från och med nu vet jag att jag inte gillar det.

4. Mögelost kommer jag aldrig att lära mig att tycka om. Jag har
provat flera gånger. Både som liten och vuxen, men det är bara
inte gott. Och jag förstår inte vitsen. Om annan mat får mögel
på sig så slänger man den ju. Vem vill sitta och äta gamla, mögliga
ostar liksom? Ett tips, köp en fräsch ost utan mögel istället.

5. Dillkött och persiljekött. Såna där gamla hederliga husmanskosträtter.
Min mamma är grym på att laga båda två men jag tycker inte att det är gott.
Never have, never will. Undrar om det är många som ens känner till dom
rätterna nu längre. Pensionärer älskar dom i alla fall.

6. Och det sista som jag absolut inte äter. Spelar ingen roll om det är
mycket järn och det anses som gott av många. Lever! Eeww!
Bara den där äckliga konsistensen som smetar sig fast i gommen
och smaken...usch, nej tack.

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha, den där utmaningen minns jag! Man kanske skulle köra en favorit i repris :)
Vit choklad gillar jag, men med måtta. Det är ju sliskosött så för mycket är bara äckligt. Däremot håller jag med koriander, dillkött, persiljekött och lever. BLÄ! Vet att jag fick lever som liten hemma hos mormor - och vad gör jag? Jo, kräks. Så äckligt är det! TVI! :(

2007-07-12 @ 10:11:07
URL: http://linasliv.blogg.se
Postat av: Dee

Lina: Ja, det smakar mest socker bara. Haha, usch stackare som kräktes. Det smakar riktigt vidrigt.

2007-07-12 @ 10:42:09
URL: http://deelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0