Alone

image947

Ikväll var det grillning med vänner men vart är jag? Hemma, som vanligt.
Jeffrey gick men jag orkade inte. Jag tycker det är jobbigt att umgås i större
sällskap ibland. Hell, jag tycker det är jobbigt att umgås i mindre sällskap
också ibland. Igår var en kompis till Jeffrey här, hon är en jättegullig tjej men
jag känner mig bara tråkig och som om jag inte har nåt att säga. Jag hatar
att ha problem med social fobi. Det är nog inte så många som märker av att
jag har det. Kanske kan uppfattas som lugn och blyg ibland av vissa. Men dom
flesta uppfattar mig som trevlig, glad, skämtsam och en som kan ge svar på tal.
Om dom bara visste att jag kämpar och lider i mitt inre. Kämpar för att verka
normal. Jag skulle ge mycket för att vara en tuff, framåt tjej som inte är rädd för
att göra bort mig. En tjej som älskar livet och vågar prova massa saker. En
tjej som folk beundrar. En tjej som mina nära är stolt över. Men det känns
som jag aldrig kommer bli den tjejen. Jag kommer vara tjejen som är rädd
för massa saker. Tjejen som drar sig undan och är en ensamvarg. Tjejen
som låter bli att göra saker och därför missar massor i sitt liv.
Tjejen som aldrig är riktigt glad..

Deppigt inlägg men var tvungen att skriva av mig.

Kommentarer
Postat av: Lina

Det har lika gärna kunnat vara jag som skrivit det där. Mitt i prick hur jag känner mig, väldigt ofta. :/
Kram på dig!

2007-07-15 @ 12:20:18
URL: http://linasliv.blogg.se
Postat av: Dee

Lina: "Skönt" att veta att jag inte är ensam om att vara sån. Kram tillbaks

2007-07-16 @ 15:58:02
URL: http://deelight.blogg.se
Postat av: Linda

Säger som Lina; mitt i prick, kunde lika gärna varit jag som skrivit dessa ord... Jobbigt men man får försöka hitta sitt sätt att leva med det, och försöka utmana sig själv ibland. Kämpa på! Kramar!

2007-07-17 @ 13:41:45
URL: http://lindab.blogg.se
Postat av: Dee

Linda: Ja, det är sant som du säger men ibland känns det extra jobbigt:( Men det är skönt när man utmanat sig själv och det gick bra. Jag ska kämpa på:) Kram

2007-07-17 @ 21:22:29
URL: http://deelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0