En sån dag..

80190-607

Ni vet såna där dagar när man bara ska stanna
i sängen? En sån hade jag idag. Eller nu ska jag
inte överdriva, halva dagen var bra men sen var
det bara motgång. Kommer hem och har fått brev
från a-kassan där det står att dom vill ha ännu fler
uppgifter!! Jag blir galen på dom snart. Alla som känner
mig vet att byråkrati är det som retar upp mig mest av
allt. Jaja, skyndar mig att fylla i pappret och slänger
med ett anställningspapper. Har inget kuvert hemma
och har inga pengar att köpa ett för heller så jag lyckas
hitta ett litet silvrigt (ni vet såna kuvert som man får med
till Mirandakorten) Nästa problem, inget frimärke. Ja, men
fem spänn har jag tänker jag och börjar springa mot centrum.
Halvägs så tänker jag; Men va braaaa att jag har dom fem
kronorna hemma dåååå!! Får vända på klacken och springa
tillbaka. Ut igen och i centrum kommer jag på att Hmm, undrar
om jag inte skulle skrivit under nånstans. Suck! Jag försöker
öppna det flashiga silvriga kuvertet försiktigt but of course så
går det sönder. Och ja visst skulle jag skrivit under. Rusar in
i spelbutiken och lyckas sno åt mig en penna och skriva under.
Köper ett frimärke och ber om tejp. Tejpar mitt kuvert som inte
ser såå flashigt ut längre och lägger det på lådan.*pust*
Väl hemma ser jag fram emot att äntligen få min efterlängtade
latte,mmmm. Yes, ingen mjölk! Jeffrey frågade i morse om jag
skulle ha mjölk och jag sa nej men jag hade i mitt stilla sinne
fått för mig att det åtminstone fanns en slatt kvar. En slatt som
räckte till att skumma till min latte.....*snyftar*  Men nej, no such
luck. I mitt desperata tillstånd tar jag fram en påse med cappucino-
pulver som jag försöker intala mig ska stilla mitt koffeinbehov. Jag
tar en klunk..och häller ut resten i diskhon. Tar en tallrik med flingor
och fil. Och självklart så spiller jag på min vita tröja. Och yay vilken
tur att jag tog blåbärssylt i filen. Fiiin lila fläck på tröjan nu. Jag funderar
på om jag ska gå och lägga mig nu för vem vet vad för fler roliga
incidenter som väntar.

Kommentarer
Postat av: Flikkan

tycker synd om ....a-kassan är de värsta som finns....man gillar dem ännu mindre när de kräver pengar m.m Hoppas morgondagen ser ljusare ut;-)

2007-02-22 @ 15:50:12
URL: http://tindrande.blogsome.com
Postat av: Dee

Flikkan: Ja, det är inte nådigt va man får betala nu. Då tycker man att dom inte ska behöva krångla så jävla mycket också. Tack:)

2007-02-22 @ 16:48:58
URL: http://deelight.blogg.se
Postat av: Lina

Men vilken "bråkig" dag du tycks ha haft!
Får hoppas att den blir bättre nu mot kvällen :)

2007-02-22 @ 18:06:59
URL: http://linasliv.blogg.se
Postat av: Dee

Lina: Bråkig var bara förnamnet haha. Ja, det hoppas jag med, tack:)

2007-02-22 @ 18:22:54
URL: http://deelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0