Åsikt?

80190-764

En vän till mig bad mig att lägga upp hennes problem på min blogg.
Nu har jag ju inte överdrivet många läsare men några av er kanske
kan ta sig tid och ge er åsikt.

Min vän och hennes kille har varit tillsammans i drygt ett år.
Hennes kille har skaffat My space. Det första han gjorde som
gjorde henne ledsen var att han la in bilder på sig själv och
kompisar men inga på henne. Hon berättade hur hon kände
och han har nu bilder på henne. Sen skaffade även min vän
My space. Hon skrev till sin pojkvän och sa hej. Han gick in
dagen efter men svarade inte på hennes hälsning för han hade
inte haft tid sa han. Däremot hade han haft tid att adda andra.
Henne addade han inte(har fortfarande inte gjort) När hon tittar
bland hans addade ser hon flera stycken tjejer som han inte känner
och som har halvnakna bilder på sina sidor(utvikningsbrudar bland
annat) Hon blir upprörd och frågar varför han addat dom. Han påstår
att han inte pratar med nån av dom. Varför addar du dom då frågar
min vän. Hans svar: Jag vet inte. Dom tjafsar. Och han tar bort tjejerna
han addat. Men han har fortfarande flera stycken kvar, vilket måste
betyda att han pratar med dom.

Jag vet min inställning till det hela. Men nu vill jag ha er åsikt.

Skulle ni acceptera att er pojkvän gjorde så?

Kommentarer
Postat av: flikkan

i mina ögon kan jag tycka det är ett märkligt beteende. men å andra sidna om hon gör samma sak börjar adda massa killar vad skulle han tycka om det då? han kanske både vill ha kakan och äta den?

2007-04-03 @ 15:16:32
URL: http://tindrande.blogsome.com/
Postat av: Niggarette

Det är skit svårt d där med att veta vart gränsen går, när får man börja lacka o när bör man inse att man kanske gör en höna av en fjäder. Men så fort man känner en liten svag känsla i magen som säger, det är något skumt på gång så bör man reda ut d. (vi tjejer har ju ett sinne för d där o ofta struntar vi i att agera för att vi tyker att det är för omständigt eller pinsamt och på så sätt blir sårade ibland)Det finns många killar som lever ett "hemligt" liv på nätet för dom vet att det e svårt att spåra medan andra bara är soiala. Hon bör ju snacka me honom o han bör kunna försäkra henne om att dessa tjejer bara är just tjejer på internet inget mer. Mår hon väldigt dåligt över situationen bör hon ju ställa honom mot väggen! Hoppas det går bra för den där tjejen//Niggarette

2007-04-03 @ 16:27:22
Postat av: nollåttan

jag skulle ha svårt att acceptera det men det beror helt på situationen....om det var ett bra förhållande iö så jag skulle faktiskt inte bry mig så mycket ärligt talat. killen behöver kanske lite private space? men om förhållandet är sisådär skulle jag bli r a s a n d e !!

2007-04-03 @ 20:31:50
URL: http://www.nollattan.blogg.se
Postat av: Rebecka

Vilket dilemma!
Gränsen mellan att "bara" bry sig till att vara lite för på är hårfin...
Å ena sidan jag kan tycka att hon överdriver liiite...
Tycker inte det är så mycket att hänga upp sig på att han inte svarar på hennes hej, de träffas väl IRL ändå liksom...?
Men att han försöker slingra sig ur hennes frågor om de lättklädda tjejerna, och att hans förklaring SUGER rent ut sagt -det är inte OK enligt mej.
Han verkar lite skum.....
Svårt att veta vad hon ska göra.
Men att snacka ut om saker brukar lösa mycket.
Önska henne lycka till!

kram

2007-04-04 @ 00:44:46
URL: http://veronna.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag tycker också att det här är ganska svårt och ett jobbigt dilemma.
Har svårt att avgöra vad jag själv skulle göra... Det är som ovanstående skriver; en hårfin gräns mellan att vara undrande och "på".

Men jag skulle ärligt talat inte tolerera att han bara ignorerar henne och sen kan "adda" andra, och inte ha någon bra förklaring eller ens ett bra svar på vilka dom är/varför han har dom på sin sida. Jag hade blivit riktigt sur och arg...

Men samtidigt har ju killen all rätt ha en egen sida och han får ju "adda" vilka han vill, precis som att tjejen i fråga också får det.
Då är det ju upp till henne att lita på honom vad han gör och inte gör.

Guuuuuuud vad svårt! :/

Näe, jag håller mig till vad jag tycker är bäst: ärlighet - jag hoppas att hon säger vad hon tycker och känner så att han fattar det, och att han är ärlig mot henne med vad han tycker och känner.

2007-04-04 @ 07:41:37
URL: http://linasliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0