Lördag

Trött som vanligt. Men dom senaste tre nätterna har jag sovit bättre
i alla fall:) Känner att jag kan slappna av lite nu när jag har ett nytt "jobb".
Jag trivs bra och tycker det är kul så det känns ju bra. Häromdagen på
väg till jobbet så var det en kille som började babbla, och jag är en sån som
kan babbla tillbaka, tycker att medmänniskor ska kunna prata med varann
och inte bara stirra ut i rymden eller gömma sig bakom tidningen. Och
han hade ju ganska intressanta funderingar angående livet, men när han
på slutet sa att han var en obotlig romantiker och frågade om han kunde
ringa mig så önskade jag nästan att jag hade gömt mig bakom min City-tidning
i alla fall.  Jag sa Nej, då sa han Men ta mitt nummer då. Nej tack, det är bra,
men lycka  till med din intervju bye bye now sa jag och sen åkte jag vidare.
Han hittar nog nåt annat offer han kan dra sin Obotliga romantikerstory för.

På vägen hem så satt jag och babblade med mamma i mobilen. Satt tydligen
i en mobilfri vagn. Är det nån som bryr sig om det där överhuvudtaget?
Jag menar ok om man sitter och skriker i sin mobil men jag pratar ju lugnt
och lågmält. Lika högt eller till och med tystare än om man skulle sitta och
prata med en kompis. Jag tror inte det där förbudet kommer funka så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0