11 september



Ok, jag vet att jag sa att jag skulle skriva om roligare saker
men det är ju faktiskt 11 september idag. 5 år sen terrordådet
i New york. Kan inte fatta att det gått fem år redan. Jag kommer
så väl ihåg det. Det var en torsdag tror jag och jag var sjuk och
hemma från jobbet. Jag satte på tv:n och såg dessa hemska bilder
på ena tornet brinnande. Jag trodde jag drömde nästan. Usa är
ju en stormakt och framstår som så skyddat. Man trodde aldrig att
nåt sånt skulle kunna hända. Jag kommer aldrig glömma synen av det
andra planet som krashar i i andra tornet. Det och alla människor som
hoppade ut från tornen. Förstår ni hur panikslagen och deperat man
måste vara för att kasta sig ut från en skyskrapa? Jag mådde väldigt dåligt
av att se det där och än idag fem år senare så mår jag lika dåligt när jag
ser allt det där. Många oskyldiga människor som dog helt i onödan. Usch.
Men man ska inte glömma alla oskyldiga människor som dör i andra länder
också men som inte får lika mycket uppmärkamhet i media som det stora Usa.
Världen är inte en speciellt trevlig plats alla gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0