*morr*



Alltså jag blir så förbannad. Jag kan vara väldigt principfast
i vissa fall och just i det här fallet är jag det. Jag har skrivit om
det förut. Hela det här tjafset om lägenheten. (funkar inte att länka men
inlägget finns under Varning för gnälligt inlägg. Oktober)Jag har fått reda
på mera i ärendet. J:s moster har försökt köra en riktig fuling.
Hon säger till J att morbrorn (som är ägare till kontraktet) har
skrivit över den på henne. J ringer till morbrorn och frågar, morbrorn
fattar ingenting, han har definitivt inte skrivit över den på henne.
Det kommer fram att hon både har och tänker försöka byta denna
lägenhet +sin egen mot en lägenhet i stan. Nu tycker jag att såna människor
förtjänar no mercy. Jag tycker att hennes särbo kan get the hell out och flytta
in till henne tills han får ett kontrakt. Hon säger att hon inte orkar bo med honom.
Men till saken hör att hon ska resa bort i tre månader så det är väl fritt fram för
gubben att bo hemma hos henne då?? Jag känner bara att det är en principsak
och jag vägrar att ge mig. Rätt ska vara rätt. Men eftersom jag är den enda som
verkar känna so strong about it så lär jag väl inte få som jag vill.

Jag är så jävla trött på att alltid vara den snälla. Vad tjänar jag på det?
Är det nån som tackar mig? Nej! Verkar inte vara nån idé att vara en snäll
omtänksam människa. Man ska tydligen vara en manipulerande, falsk, människa
som trampar över lik för att få det man vill. Det verkar ju bara vara dom som får allt som dom vill.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Du ska absolut inte ge dig! Som jag skrev sist du skrev om detta blir jag riktigt upprörd! Hon säger att hon inte orkar bo med honom, men ska ni behöva bo tillfälligt någonstans när det är ni som har lägenheten?! Stå på dig för du har rätt, så även i fallet med pengarna som du ska ha tillbaka NU!!

2006-11-13 @ 23:33:00
URL: http://zazzriz.blogg.se
Postat av: madeleine

Javisst! För att klara sig i denna kalla grymma värld så ska man visst vara elak och självisk, sådana människor verkar klara sig jäkligt bra ute i världen! Tyvärr, så vill jag inte gå ngn kurs för att bli kall och elak, dock kanske en i självförsvar och självförtroende.

2006-11-14 @ 11:09:58
URL: http://madeleineparlais.blogspot.com/
Postat av: Dee

Sandra: Det verkar som jag får ge mig i alla fall eftersom Jeffrey inte orkar göra nåt mer. Han och hans mamma säger bara att vi ska låta mostern bete sig som ett svin så länge och stå ut i ett par månader tills vi får lägenheten. Men det går emot allt jag står för!! *morr*

Madeleine: Det är så tråkigt att det inte kan vara tvärtom. Jag tror i alla fall på Karma och jag tror att alla elaka, själviska människor kommer få tillbaka nån gång. Hoppas det i alla fall. Ja, kurs i självförtroende och självförsvar skulle sitta fint.

2006-11-14 @ 14:36:38
URL: http://deelight.blogg.se
Postat av: Sandra

Så irriterande att de som beter sig illa och fult är de som får som de vill.. orättvis värld! Jag hade nog inte gett mig...

2006-11-14 @ 18:24:24
URL: http://zazzriz.blogg.se
Postat av: Dee

Sandra: Verkligen irriterande och orättvist. Jag vill verkligen inte ge mig.

2006-11-14 @ 19:47:49
URL: http://deelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0