More money, more problems?



Ok, jag har ett problem. Nej, det är inte att jag skriver hundra
inlägg idag haha. Mitt dilemma är: Jag gick in på min Internetbank
och kollade om det var några pengar på intågande. Ni ska ju inte tro
att dom kom in idag som dom sa. Men det står att dom kommer in imorgon.
Grejen är att det är för mycket pengar. Det är över 3000 för mycket. Jag vill ringa
Försäkringskassan imorgon och säga att det nog blivit fel. Men Jeffrey försöker
hitta en naturlig förklaring och säger att det nog stämmer. Yeah right! I wish.
Tro mig, jag skulle inget hellre än att behålla pengarna och köpa fina julklappar
men jag kan inte, jag vet att jag skulle ha en gnagande känsla hela tiden.
Nu är det ju fortfarande pengar jag inte har. Men om jag använder dom och
sen upptäcker FK att det blivit fel, då blir jag ju återbetalningsskyldig. Orka!
Vad skulle ni gjort?

Kommentarer
Postat av: Käthe

En svår fråga, man jag tror det upptäcks även om du inte säger något själv. Annars kan du ju låna dom lite under julen och betala tillbaka sen? :) Men å andra sidan kanske det känns skönare att reda upp det direkt. Jag låter minst lika velig som dig. *haha*

2006-11-30 @ 09:40:10
URL: http://kathe.blogg.se
Postat av: flikkan

ringt- jag menar kul att bli återbetalningskyldig i januari... även om det är kul att shoppa just nu...så nja.... behöva betala tillbaka 3000 är jobbigare än att göra av med dem.... TYVÄRR!!!!!

2006-11-30 @ 10:13:51
URL: http://tindrande.blogsome.com/
Postat av: Linda

Jag skulle ringt, det blir bara jobbigt att betala tillbaka senare...som ovanstående skrivit. Men visst är det lockande att shoppa ;) Hoppas att det löser sig!

2006-11-30 @ 10:46:50
URL: http://vigifteross.blogg.se/linda
Postat av: Dee

Käthe, Flikkan och Linda: Då hade jag rätt feeling från början:) Jag ringer imorgon.

2006-11-30 @ 17:05:21
URL: http://deelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0