What to wish for...

80190-404

Nästa vecka fyller jag år. Jag brukar inte fira så mycket.
Firade inte ens min 30-årsdag speciellt. Har bara inte blivit
så. Mitt ex brukade säga att han inte köpt nån present men skulle
göra det, ja det blev ju mycket med det. Nu undrar Jeffrey vad jag
önskar mig i present och jag har inget svar. Kommer inte på nåt.
Tycker det känns jobbigt att önska mig saker. Ända sen jag var liten
har jag tyckt det varit nästan jobbigt att få presenter. Egentligen så
älskar jag det men det är väl den förbannade självkänslan som spökar.
Tycker väl inte och har aldrig tyckt att jag förtjänar att få fina saker.
Samma sak när jag ska ge presenter, jag älskar att göra det men jag
blir aldrig nöjd och kan aldrig komma på nåt bra tycker jag. Skitjobbigt.
Tack mamma och pappa och exet för bristen på självkänsla. Jag må låta elak nu
men men. Pappa och jag har rett ut allt det där. Mamma är en annan historia.
Exet, that is a whole other show! Jaja, enough pladder nu.

Kommentarer
Postat av: Z.

Varför känner jag igen mig för väl i ditt inlägg? Känner också, allt för ofta, att självkänslan är väldigt avlägsen. Dock försöker jag ständigt jobba för att stärka den men det är ju inte alltid så lätt.
MEN självklart är du värd att firas med presenter och kunna ta emot dem utan dåligt samvete. Dina nära och kära ger ju dig dem av en anledning - för att de tycker om dig och för att de vill fira dig på din egen dag. Så fundera nu ut något speciellt du verkligen vill ha för jag är övertygad om att du förtjänar det! :)

2006-12-02 @ 22:23:39
URL: http://zinnia.blogg.se
Postat av: Dee

Z: Känns "skönt" att jag inte är ensam om att känna så konstigt. Jag jobbar för fullt med att stärka min självkänsla men det tar ju sin lilla tid att ändra ett livslångt beteénde. Men jag ska som du säger försöka komma på nåt jag önskar mig. För jag Är faktiskt värd det. Tack:)

2006-12-02 @ 22:31:10
URL: http://deelight.blogg.se
Postat av: Niggarette

Ja MissDee du e välvärd att få alla dina önskningar uppfyllda never doubt about that!! Grattis i förskott hiih //niggarette

2006-12-02 @ 23:13:18
URL: http://www.coan.blogg.se
Postat av: Dee

Niggarette: :) Va gullig du är. Tack.

2006-12-03 @ 00:16:08
URL: http://deelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0