Crazy

80190-473

Det är cirkus på ena jobbet. Och jag hatar verkligen när det blir så.
Chefen är inte nöjd med min och min kollegas insats. Hon säger
att hon är besviken och kallar oss lata. Och att vi måste skriva om papper
för vi kan inte ha den timlönen vi har. Alltså, jag har blivit kallad många saker
i mina dar men lat är inte ett av dom. Jag är absolut inte lat när det kommer
till att jobba. Grejen är att chefen har tagit sig vatten över huvudet, hon har tagit
på sig för mycket helt enkelt. Vi står där och vet knappt hälften av nånting.
Chefen går nästan aldrig att nå, hon svarar typ aldrig i telefon. Hon älskar att
skicka sms däremot, där hon undviker att svara på frågor man ställt. Vi har bett
om priser och allt möjligt och hon lovar att komma med det sen ser man inte
röken av henne, och hon hör inte ens av sig heller. Men nu är det bara vi som
gör fel tydligen. Allt det hon sagt om oss har hon sagt genom sms till min kollega.
Kallar man inte till ett möte och diskuterar saken ansikte mot ansikte? Hon är en
jättegullig människa men att ha henne som chef är kanske inte det bästa. Jag är
så jäkla trött och besviken nu. Känns skitjobbigt att det skulle bli så här. Jag har
huvudvärk och känner mig allmänt trött och har inte lust med nåt just nu.
Det jobbiga är att hon är dotter till min andra chef (who I adore) annars skulle
jag ge henne a piece of my mind och säga upp mig direkt. Jag kommer nog
att säga upp mig i vilket fall som helst. Bättre att hon tar in nån som kan ge henne det hon vill ha.

Kommentarer
Postat av: Lina

Låter som en riktig surkråka till chef, en märklig sådan också. Hmmm.
Verkar som att hon inte skulle vara chef; eller ja, hon kanske skulle gå en "hur-man-blir-en-bra-chef"-kurs?

2006-12-29 @ 22:23:46
URL: http://linasliv.blogg.se
Postat av: Dee

Lina: Ja, hon skulle definitivt behöva en sån kurs. Man kan inte vara konflikträdd som chef.

2006-12-30 @ 08:36:10
URL: http://deelight.blogg.se
Postat av: Jojjo

Men vilken människa - typexemplet på dålig chef!! Så gör man bara inte...

M-gruppen har bra chefs-kursen, du kanske skulle hinta till pappa chef att dottern borde gå en sån! Eller iallafall visa honom konversationen per sms och berätta vad som h'nt? Det försvåras ju av att de är släkt, men i det här fallet måste han ju se på det ur ett annat perspektiv! Trist att du ska behöva säga upp dig för något som absolut inte är ditt fel!

2006-12-30 @ 08:54:26
URL: http://jujubeads.blogg.se
Postat av: Dee

Jojjo: Jag ska definitivt prata med hennes pappa på tisdag när jag jobbar hos honom. Han om nån vet att jag inte är lat i alla fall. Ja, det är trist att säga upp sig när man inte gjort nåt fel men jag pallar inte den här dagisnivån.

2006-12-30 @ 10:16:08
URL: http://deelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0