Bläää

80190-421


Mitt ex är ju som sagt en historia för sig själv.
Under våra nio år tillsammans så var det inte mycket
av det han var trogen. Jag som var deprimerad och hade
låååg självkänsla ville inte inse och stannade. Efter jag
till slut orkade att lämna honom så fortsatte vi att vara vänner.
(jag vet, helt idiotiskt, fråga mig inte varför) Men jag har hela tiden
retat mig på allt han gjort inklusive att han efter vi gjort slut blev tillsammans
med granntjejen som köpte våran bostadsrätt. Men jag har inte sagt nåt
eftersom han är en mytoman och alltid har bortförklaringar. Nu förra veckan
så ringde han men jag svarade inte, han lämnade ett meddelande där han
sa att han ville se hur jag mådde och att vi får ta en fika nån dag. Jag har inte
svarat förräns idag. Jag satte mig ner nu och skrev ett mail. Jag skrev att jag
inte längre vill vara hans "vän". Att jag jobbar på att reparera den skada han
åsamkat mig och för att göra det på bästa sätt så kan jag inte ha honom i mitt
liv. Jag skrev även att han har förstört min självkänsla och gjort så det känns
som jag aldrig kommer kunna lita på en kille igen.

Jag hatar verkligen det. För Jeffrey får ta så mycket av min osäkerhet och misstro.
Jag måste ju försöka få in att det finns killar som inte är otrogna och som vill
behandla mig på det sätt jag är värd. Blir arg för jag få en klump i halsen som
gör ont när jag skrev mailet och när jag skriver det här. Men jag vägrar att gråta. Fuck you R!!

Kommentarer
Postat av: Sandra

I know the feeling. Har själv haft ett otroget ex och J får ta mycket skit från det.. försöker bättra mig men en knäckt självkänsla när det gäller trohet och lögner är svår att bli av med. Tur att vi har fina killar nu som försår oss! Kram!

2006-12-04 @ 23:21:31
URL: http://zazzriz.blogg.se
Postat av: Wysteriia

Tycker det är jätte starkt av dig att kapa banden till ex:et! Jag hoppas självkänslan hittar tillbaka till dig! *kram*

2006-12-05 @ 00:55:41
URL: http://wysteriia.blogg.se
Postat av: Dee

Sandra: Det är jättesvårt:( Jävla idioter till killa det finns! Ja, det är verkligen guld värt att ha en kille som förstår en.En ovanlig känsla. Kram

Wysteriia: Jag jobbar på att vara starkare. Gjort mig av med en vän som var en energivampyr också. Jag har tagit så mycket skit i mina dar och det är slut med det nu. Kram

2006-12-05 @ 07:32:31
URL: http://deelight.blogg.se
Postat av: flikkan

Jag kan int ehjälpa det- men jag gjorde det ända rätta mot mitt ex... jag gav tillbaka... jag hittade med en flört... va otrogen. och dte kändes så bra, jag hade inte ett dugg dåligt samvete för själva grejen därimot så kunde jag inte vara med mitt ex längre...( inte med den andra killen heller) vilket resulterade i att jag va utan sex i 5 månader*ahhh* mitt ex vet inget ... inget han behöver veta heller...jag tror han blev knäckt nog när jag gjorde slut, och han va den som va kvar i förhållandet. Nu är jag tillsammans med den mest underbara och han kommer aldrig att ha en otrogen flickvän.... Nu vet jag dessutom vad ett förhållande är... ni kanske tycker att jag gjorde fel... jag med egentligen! Men det kändes rätt...

2006-12-05 @ 10:37:16
URL: http://tindrande.blogsome.com/
Postat av: Niggarette

Du är mäkta stark som kommit till den insikten för de flesta slösar på tok för mkt tid o energi på folk som inte fötjänar d, good girl!

2006-12-05 @ 10:39:17
Postat av: Dee

Flikkan: Om det kändes rätt för dig så var det rätt. Jag gjorde samma sak i slutet men det var mer ett sätt att fly. Om jag inte gjort det så hade jag kanske varit kvar än idag och vem vet hur mitt liv skulle sett ut då..det vill jag inte ens veta. Att lämna mitt ex är en av dom bästa saker jag gjort. Jag har växt väldigt mycket.

Niggarette: Ja, jag vet. Jag har slösat oändligt mycket tid och energi på stupid people.Och det är bara jag som fölorar på det i slutändan. Men nu är det No more Miss nice girl!

2006-12-05 @ 13:48:27
URL: http://deelight.blogg.se
Postat av: Dezzy

Jag kanner igen kanslan... Jag ar kvar i trasket med mitt ex, jag ar dock utomlands men ska tillbaka till sverige igen. Men jag har verkligen svart att lita pa killar over huvud taget. Han var aldrig otrogen, men drar en massa logner, och ar som sagt, mytoman... Det ar svart att lamna bara, och saga hejda... Man forsoker, och hoppas pa att han ska battra sig, men nya logner dyker upp. Nar man minst anar det...

2006-12-05 @ 16:20:22
URL: http://dezzys.blogg.se
Postat av: Dee

Dezzy: Jag vet precis hur svårt det kan kännas att lämna. Men för din egen skull är det just det du måste göra. Du sviker dig själv om du stannar. Det är tufft i början men sen kommer du må så mycket bättre och du kommer känna att det var det rätta och undra varför du inte lämnade honom tidigare. För hur gärna man än vill så kommer dom aldrig att ändra sig tyvärr. Lycka till. Kram.

2006-12-05 @ 20:24:04
URL: http://deelight.blogg.se
Postat av: flikkan

DEt tog mig ca ett år att lämna mitt ex, fast att alla sa att jag borde göra slut. Men jag ville känna att det var jags om gjorde det och int enågon annan som "tvingade" mig. för jag ville inte ångra mig.

... och till slut tog jag mod till mig då jag träffade en kille som jag spanat in ca ett halvår.... gjorde slut och blev tillsammans.... och allt känns så underbart. jag har växt en massa...men mitt ex- han är kvar i sitt gamla träsk. ha ha ah

2006-12-06 @ 11:15:47
URL: http://tindrande.blogsome.com/
Postat av: Dee

Flikkan: Precis, när folk säger åt en att lämna ens pojkvän och att han inte är bra för en, man vet det kanske själv men man måste göra det när man är redo och för sin egen skull. Ja, man växer verkligen. Våra ex kan slumma runt i sina gamla träsk, rätt åt dom!

2006-12-06 @ 12:41:46
URL: http://deelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0