Annoying neighbours

80190-425

Mina grannar har damp tror jag! När jag flyttade in så var det andra människor
som bodde ovanför mig. Dom renoverade och renoverade.....och renoverade.
Dom slipade golv mest jämt. Sen flyttade dom och nya människor flyttade in.
Dom var ju festprissarna från hell visade det sig*suck* Varje fredag och lördag
var det partytime. Och dom gick aldrig vidare utan det var hemmfest för hela
slanten varje helg. Musiken dunkade på i massa timmar. Allt från Baywatchlåten
till vinjetten till Superhjältarna eller vad det heter, tecknade serien med Piff och
Puff you know. (yes Im serious)
Efter att på nyår ha festat med höög musik ända till tio på förmiddagen så fick
både jag och andra grannar nog och det blev en del klagomål. Nu har dom slutat
att festa så ofta och hårt thank god. Men nu håller dom på att slipa golv.
Kan det finnas nåt jävla golv kvar i den lägenheten med tanke på hur mycket
föregående inneboende slipade på det? Och för att fira det så hade dom en
minifest igår också. För det är ju normalt att ha en måndagsnatt. Not!
Det bor märkliga människor i det här huset. Markoolio är en av dom men
han är ganska lugn i jämförelse med vissa andra.

Update: Nu håller dom på att möblera om, en annan populär syssla.(det brukar
dom roa sig med på sina hemmafester också) Och självklart så draaaar dom
alla möbler. Om dom slutade upp med det så skulle dom inte behöva slipa
golven;)

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag har också en granne från Helvetet...
En tjej som bor under (!) mig klampar som en stor häst med hälarna först och har inte vett nog att smörja sina gnissliga garderobsdörrar som väcker halva j-a stan... Men nu har jag fått nog och tänker klaga. För annars händer ju inget!
Men festande grannar är riktigt illa, och på måndagar? Inte normalt. Och det här med att draaaaa möblerna... verkligen bra för golven, NOT! ;/

2006-12-05 @ 17:39:29
URL: http://linasliv.blogg.se
Postat av: Dee

Lina: Ååh, gnisslande dörrar. Hur irriterande är inte det på en skala*rys* Ja, klagar man inte så händer inget precis som du säger. Det är inte lätt att ha grannar haha. Man kanske skulle flytta ut i ett hus i skogen;)

2006-12-05 @ 20:50:24
URL: http://deelight.blogg.se
Postat av: Jojjo

Fy satan, din stackare! Jag har fått en granne vräkt en gång eftersom de festade hela nätterna (drog igång efterfester vid 4-5 på morgonen helt vanliga vardagar...) och hade SM-sex så pass att min rumskompis inte kunde sova! När hon flyttade från Oslo delade jag lägenhet med två andra svenska tjejer. En av dem träffade en ny kille efter ett tag - guess who? Just det, SM-partyprissen som jag bott granne med...! Hur stora är de oddsen egentligen???

De som bor ovanpå oss nu verkar också möblera om - varje jävla dag. Det dånar när de drar möblerna så att man nästan inte hör TVn, är det riktigt normalt det???

Uscg för störande grannar!! :-)

2006-12-07 @ 15:15:46
URL: http://jujubeads.blogg.se
Postat av: Dee

Jojjo: Haha, ja du dom oddsen är inte stora. Det kan verkligen vara otroligt störande med grannar. Jag anser mig själv vara en hänsynsfull granne. Jag tänker faktiskt på att det bor fler i huset än jag. Visst kan man ha fest ibland men man får ju inte överdriva god damn it!

2006-12-07 @ 15:34:45
URL: http://deelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0