Love

80190-156

Här är min bebis:) Tweety heter hon. Och hon är the light of my life.
Mysigare liten fågel får man leta efter. Jag har haft henne sen hon var
fem veckor, nu är hon två år. Hon är helt tam och är med mig överallt.
I början när hon var liten så kröp hon in vid min hals under håret och
låg där. Sen sov hon på mig varje natt. Jag vaknade ganska så stel
varje morgon men det var ju såå mysigt:) Jag kliade henne i nacken,
det får jag inte göra längre:( Hon är väl "tonåring" nu och
tycker sånt är töntigt ;) Men hon gillar att vara precis framför
min mun och "picka" på mina läppar. Hon sitter på min axel, är
med i duschen till och med haha. Där brukar vi tävla om
vem som kan sjunga sämst(Jag vinner jämt) Hon kan busvissla, säga
sitt namn och "Titta på dig då" och andra små ljud. Hon kommer
ut ur buren (som alltid är öppen by the way) så fort jag
ropar på henne. Ibland räcker det med att jag tittar på henne
så kommer hon ut. Hon är en riktig liten buspippi, älskar fötter, attackerar dom.
Och älskar att äta smör och kaviar. Hon tycker det är en bra idé att hoppa
upp på mackan, trampa runt lite och bli bortjagad av matte för att sen hoppa
ner på datorn och traska runt och kleta av kaviarn. Då blir inte matte
glad! Men hon är så söt så man står ju ut med allt bus hon hittar på.
Bla, bla, bla kanske märks att Tweety är min lilla älskling så som jag babblar.
Djur är det bästa jag vet och jag kan lätt babbla loss då. Men nu ska jag
sluta babbla. För den här gången i alla fall;)


Kommentarer
Postat av: Jocelyn

Söt! jag hade en liknande liten Ronja när jag var liten, tyvärr flög hon bort :(

2006-08-18 @ 20:40:42
URL: http://jocelyn.blogg.se
Postat av: Dee

Jocelyn: Usch, sånt är hemskt. Milton som jag hade innan Tweety flög bort:( *snyft*

2006-08-18 @ 22:06:22
Postat av: steffi

Tweety är ju supergullig nästan så man själv vill skaffa en ju..

2006-08-20 @ 10:24:03
URL: http://steffis.blogg.se
Postat av: Dee

Steffi: Tack:) Ja, det är jättekul med undulater, i alla fall när dom är så tama som hon. Man ska köpa från uppfödare, inte djuraffärer för dom har ingen koll.

2006-08-20 @ 11:32:09
Postat av: frida

vad söt hon är! jag hade oxå undulater förut. pelle och emma. jag saknar dom så otroligt mycket, och emma var precis som du beskriver din söta Tweety. tyvärr kom en hök och bet ihjäl henne när hon var ute och flög en sommar.. pelle dog av åldern =(

2006-08-22 @ 20:06:20
URL: http://fridaemelie.blogg.se/
Postat av: Dee

Frida: Usch, va läskigt med Emma:( Jag har haft undulater nästan konstant i 20 år nu. Jag blir alltid helt förstörd när dom dör:( Men det är ju såå mysigt att ha dom:)

2006-08-23 @ 13:39:26
Postat av: j

haha tuff pippi! sött namn;) mitt ex kallade mig för det haha.

2006-09-02 @ 21:18:12
URL: http://jeeena.blogg.se
Postat av: Dee

J: Tack:) Haha, va gulligt.

2006-09-02 @ 22:00:33
URL: http://deelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0