Survivor



Jag är tillbaka igen efter ännu en sjukdomssväng. Åkte på influensan
den här gången. Och det mina vänner var ingen höjdare:( Jag förstår
varför små barn och gamla ska vaccinera sig för det är ingen picnic
in the park direkt. Det började ju med skrovlig hals och lite hosta så
jag tänkte att det var min lilla förkylning från nyår som inte var färdig.
Men sen har jag legat i hög feber, halsont och hosta sen i onsdags.
Jag var uppe i 39,8 innan jag tog tabletter. Man är inte så kaxig när
man har så hög feber. Jag har frysit så mycket så jag har duschat typ
upp till 7 ggr om dan bara för att värma mig. Smart att stå i en het dusch
när man har hög feber I know men det var ett måste för min överlevnad
kändes det som just då;) Dessutom gör ju ångan från duschen att
retningarna i halsen blir lite mildare. Sen har jag bara legat som ett
paket hela dagarna och frysit och svettats. Fick några riktigt vidriga
retningar i halsen(hatar retningar i halsen!!!) som gjorde att jag höll
på att kräkas tre gånger. Och jag som är emotofob (fobi för att kräkas)
fick såklart värsta paniken varje gång och skakade som ett asplöv
och grät. Men min hals kämpade emot så mycket så jag slapp att
kräkas men fy fan va vidrigt det är bara att känna kräkreflexen*rys*
Nu har jag bara rosslig hosta och trötthet kvar. Ska gå till jobbet
imorgon för ska jag vänta på att hostan går över kommer jag få vänta
ett tag till. Och det är bara hosta annars mår jag bra förutom att jag
är trött men det är inte undra på efter att man haft influensa. Hoppas
verkligen att ingen av er åker på den. Roligare kan man ha.

Kommentarer
Postat av: Lina

Men fy!

Krya på dig nu så att du mår bra snart - influensan är inte att leka med. Har själv haft den några gånger... :(

Hoppas att jag slipper den i år!

2009-01-12 @ 20:52:52
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Linda

Usch det låter skitjobbigt! =( Skönt att du mår bättre nu! Hoppas att din dag på jobbet går bra och att du inte hostar sönder dig. Kram

2009-01-13 @ 12:24:49
URL: http://lindab.blogg.se/
Postat av: Patricia

Men usch! du var inte bara förskyld du.. d var länge sen jag var sådär sjuk... man är helt slut hela tiden. Hoppas du mår bättre snart



kram

2009-01-13 @ 16:22:49
URL: http://shoegal1.devote.se
Postat av: Patricia

Men usch! du var inte bara förskyld du.. d var länge sen jag var sådär sjuk... man är helt slut hela tiden. Hoppas du mår bättre snart



kram

2009-01-13 @ 16:23:10
URL: http://shoegal1.devote.se
Postat av: Mrs Mulatt

Överlevde du jobbet? Ja hade tänkt köra mitt försök imorgon.. hopp jag inte hosta kunderna i örat bara!

2009-01-13 @ 18:31:46
URL: http://blogg.aftonbladet.se/12197
Postat av: Dee

Lina: Tack. Ja, jag hoppas också att du slipper den:) Kram



Linda: Tack, hostan var mycket bättre idag som tur var så jag hostade bara lite:)Kram



Patricia: Nej fy fan va dålig jag var men nu är jag bra igen, så gott som:)Kram



Mrs Mulatt: Ja, jag överlevde, var inte lika stark som vanligt bara, allt var tungt haha. Jag hostade inga kunder i örat men lät som en hes mupp istället;) Hoppas du klarar dig från att hosta du med.

2009-01-13 @ 20:13:56
URL: http://deelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0