Trust

80190-513

I mitt förra förhållande så var det ett rent helvete varje gång mitt ex
skulle åka utomlands, vilket han gjorde varje sommar med grabbarna.
Ett helvete för det innebar ren ångest och oro för mig att under dessa
veckor oroa mig över vad han gjorde och med vem. För det kom ju fram
senare att det var under hans resor som han var otrogen. Jag ville ha
honom hemma vid min sida, där han inte var otrogen. Så här i efterhand
så tror jag att han säkert var otrogen även hemma i sverige. Men i alla fall,
dom veckor han var borta innebar gråt och tandagnisslan för mig. Känslor
av maktlöshet. Att inte veta. Vara osäker.

Det jag vill komma fram till är att sveket av mitt ex har ju gjort att min svartsjuka
och osäkerhet har hängt med efteråt. Vilket inte är så kul för andra inblandade.
Men jag märker att det börjar bli bättre:) Nu när Jeffrey är bortrest så känner jag
bara saknad, ingen oro eller undran om han gör nåt dumt. Ingen svartsjuka what
so ever. Jag kan inte förklara hur skönt det är att bara kunna sakna sin älskling.
Inte slitas mellan saknad och frustration. Kärlek och hat. Jag känner bara kärlek
och saknad:) 12 dagar kvar. Jag saknar dig av hela mitt hjärta älskling. Hurry home.

Kommentarer
Postat av: Niggarette

Mm de hemskt att det förflutna kan påverka nutiden...Människans försvarsmekanism kan vara till vår fördel samt nackdel. Men nu när du hittat det där äkta håll fast vid d. Kram-Minis

2007-01-20 @ 18:57:53
Postat av: Dee

Niggarette: Ja, verkligen. Jag är så glad att det äntligen börjar släppa nu och jag kan lita på nån igen. Jag ska verkligen hålla fast vid det:) Kram.

2007-01-20 @ 19:57:29
URL: http://deelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0