I tisdags..

image1006

...åkte vi ut till Årsta havsbad. Och jag doppade mig till och med;)
It was freezing cold!! Jeffrey tyckte det var jätteskönt. Jag är en stor
badkruka och det tar mig alltid runt 20-30 minuter att komma i,
och det sker under skrik och svordomar.
Men vattnet är ju så svinigt kallt här i Sverige. Det var väldigt mysigt i alla fall.
Vi åt medhavda mackor och Jeffrey skulle lära mig att spela Vändtia, men jag
är världens trögaste människa så jag fattade inte mycket haha.
Efter badet åkte vi till pappa som ju har landsstället inte långt därifrån.
Vi mumsade lax med chevretäcke och egenodlad potatis. Till efterrätt hade
han gjort en paj av hallon och röda, svarta och vita vinbär. Allt från trädgården.
Vi tog en sväng i skogen och plockade blåbär också. Finns otroligt mycket
blåbär i år. Jag hittade kantareller också. Det är så rogivande att traska runt
i skogen:)

     

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0