Tråkiga jag



Jag är seg på uppdateringar. Har inte haft nåt att skriva om känns det som.
På torsdag åker vi till Thailand. Jag önskar att jag kunde vara glad och
förväntansfull men tyvärr är jag bara nervös och oroar mig över allt som
kan gå fel:( Flyga är inte min favoritsyssla men mest är jag orolig att jag
ska få panikångest på planet. Jag led ju av svår panikångest för länge sen,
som jag lyckades att bli frisk ifrån utan tabletter. Sen har jag inte haft
problem. Har haft småkänningar i somras, men inget jag inte kunde hantera.
Minnen från min senaste resa sitter väl kvar. Det var ju typ hundra år sen men
då fick jag ett antal På-attacker. Så det spökar väl ganska bra. Jag har faktiskt
varit hos läkaren och fått tabletter utskrivna i fall att. Det är tabletter som har
samma funktion som Postafen (åksjuketabletter) fast dom är lite starkare och
ska hjälpa mot ångest. Jag ogillar att ta tabletter så jag hoppas att det hjälper
att bara veta att jag har dom. Sen som den oroliga person jag är så är jag livrädd
att bli matförgiftad där nere. Diarre kan jag hantera men kräkas vore ju lika med
döden för mig som är emotofob (fobi för att kräkas) Ja, jag har många issues jag
vet. Det är fan inte lätt att vara jag alla gånger:( Jag önskar att jag bara kunde
vara en happy go lucky person som inte oroar mig för nåt eller är rädd för allt.
Jag vill ju kunna njuta av livet. Jag måste intala mig själv att det här kommer bli
en jätterolig resa och att allt kommer bli bra.

Har dessutom en hel del privata jobbiga saker som mal i mitt huvud just nu:(

Kommentarer
Postat av: Lina

Vi som har PÅ grubblar ju oftast mer än andra, och det är kanske inte roligt men det är normalt. Du är inte ensam och jag hade gjort samma sak om jag vore dig.

Mycket handlar ju om hjärnspöken så det gäller att arbeta med sig själv och sina tankar. Att hela tiden ge svar på tal till sig själv. Låter ju psycho men du vet vad jag menar ;)



Jag hoppas att du hittar lite verktyg inom dig (jag vet att du har dem!) som gör att resan blir någorlunda behaglig iaf, och som gör att ni får det underbart där nere!

Ang. kräkfobin vet jag inte vad jag ska ge för råd, är själv livrädd för att åka på matförgiftning och sånt eftersom jag inte kan kräkas. :(



Kram!

2011-01-11 @ 07:13:02
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Anonym

=)

2011-01-12 @ 02:24:14
URL: http://rebecaelizabeth.blogg.se/
Postat av: Dee

Lina: Ja, jag hoppas också mina verktyg funkar för helst vill jag slippa tabletter. Helst så hoppas jag att jag slipper På överhuvudtaget. Får försöka tänka positivt men det är inte så lätt just nu eftersom jag är i en låg period och dessutom fick massa med jobbigt att tänka på pga av andra händelser:( Men det är bara att hoppas på det bästa. Kram



Anonym: Märks att du läst inlägget, eller inte.

2011-01-12 @ 15:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0