Work



Provjobbade idag. På Puma i Barkarby outlet. Jobbet är mestadels
inne på lagret men kan även bli lite ute i butik. Jag har ju hand om
lagret på mitt extrajobb men det lagret är lite mindre och vi behöver
inte datasystem. Här var det lite mer att hålla reda på. Jag gjorde
bra ifrån mig men det var lite krångligt med alla siffror. Som sagt
jag och siffror är inte bästisar;) Chefen skulle tänka lite och höra
av sig på torsdag. Kan väl inte säga att det är drömjobbet direkt
men ett heltidsjobb är ett heltidsjobb. Imorgon ska jag in på
extrajobbet och fixa lite väskor och städa ordning på kontoret.
Chefen är bortrest så jag har ansvaret. Är även hundvakt till
hans gullliga lilla vovve som jag brukar vara:)

Måndagar och tisdagar jobbar jag numera på ett cafe och torsdagar
och lördagar jobbar jag på ett annat cafe. Cafejobben är jobb jag blivit
utplacerad på av Blå Vägen. Som praktik, för att ha sysslesättning.
På det ena stället är det strictly praktik. På det andra kunde det bli tal
om timanställning efter praktik. Chefen där sa redan efter två dagar att
hon tycker det funkar så bra så hon gärna anställer mig. Det är ju bra
men jag vill ha ett heltidsjobb inte hoppa runt på massa olika ställen.
Men det är ju bättre än ingenting.

Kommentarer
Postat av: Lina

Min första tanke är: oj, vad många ställen du är på! Men samtidigt innebär ju det erfarenhet och kunskap beroende på hur man ser på saken själv. Jag håller verkligen tummarna för att du får ett heltidsjobb snart! Ett jobb som du verkligen VILL ha! :)

2011-04-12 @ 20:53:57
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Dee

Lina: Ja, det är ju bra med lite erfarenhet och möjligheten att kunna lära sig nya saker. Och kunna komma ut och bli lite mer social;) Jag har ju jobbat 4½ år på mitt extrajobb men där är det ju bara jag och chefen för det mesta. Tack, jag hoppas också att jag får ett riktigt jobb snart så jag slipper "Fraggelberget";)

2011-04-12 @ 21:36:36
Postat av: Patricia

Mycket på gång just nu ;) hoppas allt går bra!! inte lätt att få heltidsjobb nuförtiden :(

2011-04-13 @ 02:16:20
URL: http://carlapatricia.blogg.se/
Postat av: Dee

Patricia: Tell me about it:(

2011-04-13 @ 07:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0