Dropping the mask...

DropTheMask.jpg DropTheMask image by nubialondon

Jag börjar sakta men säkert att kasta masken och gå ut i livet
with a naked face, a naked soul. Jag är totalt ärlig mot alla. Jag
lider av social fobi. Men jag ska göra nåt åt det. Det känns enklare
när alla vet. Jag tänker inte skämmas för det finns inget att skämmas
över. Igår var jag och tittade efter en present och stötte på en
kompis till Jeffrey. Vi pratade lite, sen frågade han om vi skulle
ta en fika. Den gamla Denise kanske skulle skyllt på att hon var
tvungen att åka hem. Men den nya Denise sa Ja, gärna. Så vi tog
en fika och pratade om allt mellan himmel och jord. Min sociala
fobi bland annat. Han sa att han finns där om jag vill öva. Han
dömde inte. Varför skulle han göra det? Är man en bra människa
så gör man inte det. Jag kände mig glad och lättad efter den trevliga
fikan:) Idag var det kalas för Jeffreys brorsdotter. Jeff är i göteborg
så han kunde inte gå. Den gamla Denise skulle valt att stanna hemma
och inte gått. Den nya Denise kom först och gick sist. Jag hade jättetrevligt
och kände mig glad och omtyckt. Bara dom här två sakerna har stärkt mig
så mycket. Keep up the good work!

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad glad jag blir för din skull!!! :)

Jag tycker du är jätteduktig och framförallt STARK som tar tag i detta. Social fobi är inte lätt så allt du gör som stärker dig nu kommer att stärka ännu mer i framtiden.



Du är bäst tjejen!!! :)

2009-07-12 @ 21:09:42
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Dee

Lina: Tack sötnos:) Jag är glad för min skull också. Nej, det är verkligen inte lätt men nu finns det ingen återvändo, skulle gjort det för länge sen. Kraaam.

2009-07-12 @ 21:49:25
URL: http://deelight.blogg.se/
Postat av: Patricia

Wohoo!!! det är ju bra(nästan så att jag blir lite stolt över dig:p). Du har rätt, bra människor ska inte döma! kommer låta psycho nu men jag finns här om du vill prata :)



kram

2009-07-13 @ 02:34:09
URL: http://fuckmeheels.blogg.se/
Postat av: Dee

Patricia: Tack! Låter inte psycho alls, blir ju bara glad:)Kram



2009-07-13 @ 09:57:12
URL: http://deelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0