Dagen efter;)


Hade på mig mitt nya linne från Lindex
och ljusa jeansleggings till. Och snygga
men bekväma wedges* till.


Vi hade jättetrevligt igår:) Vi var på ett ställe som hette Reisen eller
nåt sånt, ligger på skeppsbron. Vi blev fem stycken tjejer. Sara och
jag blev lite småhungriga så vi beställde in nåt att äta. Jag tog en
osttallrik och Sara Fois grais=Anklever. Min osttallrik skulle vara ost
med tillbehör. Jag undrar vart dom tillbehören tog vägen för det enda
det som fanns var tre olika ostar(små bitar) och nån hjortronsylt. En
av ostarna var god bara och tallriken stank verkligen. Jag bad en kypare
att bära ut den sen för vi stod inte ut med lukten haha. 95 spänn för lite
stinkande ost. Saras anklever kostade 185 kronor och det var inte en
stor storlek på den portionen heller kan jag säga. Hon frågade om vi
ville smaka, alla sa nej snabbt, utom jag såklart som smakar på det
mesta hihi. Jag och Sara är vana vid diverse underlig gambiansk mat
så vi är inte så fega;) Men anklever är nog inget jag kommer vilja äta
igen,smakade mest ingenting tyckte jag. Jag drack i alla fall två mumsiga
alkoholfria drinkar. En med jordgubb och en annan med ananas.
Dom spelade bra musik också men det blev inget bootyshaking, vi
hade ju ett bord och satt där hela kvällen och babblade om allt mellan
himmel och jord. När stället stängde beslöt vi oss för att åka hem men
först blev det lite nattmat på donken. Kom hem vid fyra och var trött och
nöjd med min kväll:) Det ska vi göra om flera gånger.

*Kommer inte på det svenska ordet


Kommentarer
Postat av: Patricia

LÅter som att ni har haft kul! anklever låter inte så gott.. kan du laga gambiansk mat? jag gillar att prova de mesta hihi



2009-07-27 @ 20:47:13
Postat av: Dee

Patricia: Ja, vi hade jättekul:) Nej, det var ingen höjdare men kul att ha provat. Nja, några rätter kan jag klara men det är svärmor som står för lagandet;) Det är kul att prova, annars vet man ju inte vad man gillar eller inte, man kanske missar nåt.

2009-07-27 @ 21:00:23
URL: http://deelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0