PISSED!

image1464

Det här är vad jag tycker om Arbetsförmedlingen.
Idag skulle det vara en genomgång av att skriva platsansökan.
Och det kunde ju vara bra, kanske få några fräscha tips. Så
jag tackade nej till att jobba över, stressade för att hinna, åt
lunch på gående fot. Allt för att hinna till genomgången. När jag
kommer dit ser jag ingen i min grupp eller nån av "handledarna".
Jag ringer en av dom och hon låter osäker, går ifrån luren och
kommer tillbaka och säger att det stämmer att genomgången är
nu. Jag går in och väntar. En av "handledarna" kommer och hon
skrattar och säger att jag precis missat hela förmiddagen. "Ja, men
jag har fått tid skickat att jag ska vara här mellan 13 och 15" svarar
jag henne. "Hmm, ok vänta ska jag kolla, ska bara fixa en grej först."
Hon försvinner ett tag, kommer tillbaka, pratar med en annan. Jag
står frågande. Hon säger; "Du kan sätta dig vid en dator så länge
så kommer jag sen" Vid det här laget så börjar jag sakta koka inom-
bords. Jag sätter mig och kollar igenom jobb, ingen av dom två "hand-
ledarna" kommer. Jag känner min puls slå hårt. Den är uppe i 120.
Jag får lust att slå sönder nån/nåt. Känner att jag kan inte vara kvar.
Så jag reser mig och går ut och åker hem. Grejen är att dom här två
"handledarna" har aldrig hjälpt mig eller ens frågat hur det går för
mig. Dom frågar alla andra men inte mig. Jag är väl "jobbig" för att
jag var tvungen att byta grupp till deras eftersom jag jobbar förmiddagar.
Vad än deras problem är så kan dom suga ***!!

Kommentarer
Postat av: Arbetslös

Har efter flera år som arbetslös kommit fram till att vill man ha ett jobb så finns det bara en som kan fixa det, och det är DU själv, så lägg inte över det på handläggarna för det är ändå ditt ansvar.

2008-03-12 @ 00:35:38
Postat av: Arbetslös

menar att DOM kommer inte fixa det åt dig...det enda dom gör är....tja...INGENTING!

2008-03-12 @ 00:46:01
Postat av: Arbetslös

alltså menade inget illa, bara att arbetsförmedlingen hjälper ingen....tyvärr...

2008-03-12 @ 00:54:21
Postat av: Dee

Arbetslös: Jag vet vad du menar;) Jag förväntar mig ingenting av dom men tycker bara dom kan ha allmänt vett, men det är tydligen för mycket begärt.

2008-03-12 @ 07:00:49
URL: http://deelight.blogg.se
Postat av: Jazzhoppan

Jag är ju oxå som beknat inne i den där svängne själv och jag tar ingen hjälp från dem, jag gör allting själv. Sedan är det alltid dumt att tacka nej till jobb för att gå till arbetsförmedlingen, då får man komma överens om en annan lösning om man har ett obligatoriskt möte med dem. Dessutom med det nya på deras hemsida med att se alla anteckningar så kommer ingen behöva handledarna snart. Tips, det finns en massa bra sidor om hur du söker jobb, skriver cv, förberedelser inför intervju på karriarguiden.se
Lycka till!

2008-03-12 @ 23:36:33
URL: http://jazzhoppan.blogg.se
Postat av: Dee

Jazzhoppan: Nej, jag vet man får inget utbyte av dom. Men nu är det så att jag är satt på schema hos dom och måste gå dit och då förväntar jag mig åtminstone att dom pratar med en och inte ignorerar en. Det är dumt att tacka nej till jobb men jag ville själv få lite nya tips. Men jag löste det genom att gå in på just en sån sida;) Man får bra mycket mer hjälp av sig själv än av värdelösa AF.
Tack och lycka till själv:)

2008-03-13 @ 19:43:35
URL: http://deelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0