Bloody



Idag har jag varit duktig:) Jag har gått och funderat
i flera år och speciellt det senaste året på att donera
blod. Jag hör "reklamen" varje dag på radion om vart
blodbussarna står. Men jag fegar ur för det är ju lite
läskigt;) Jag var till och med och ryckte i dörren till
en blodgivningscentral för några veckor sen, men
den hade flyttat så det blev inget mer med det. Idag
hörde jag på radion att en buss skulle vara dit jag
skulle efter jobbet. Men jag tänkte, Jag vet inte riktigt
vart den gatan ligger. Men tänk vilken tur jag hade när
bussen stod precis på den gatan jag passerar. Nu eller
aldrig tänkte jag och ryckte upp dörren och trampade in.
Jag var på väg till Arbetsförmedlingen men det struntade
jag i för det här kändes viktigare. Så jag fick sätta mig och
fylla i en blankett. Fick mitt blodtryck mätt och så tog dom
tre rör blod. Om tre veckor eller nåt sånt får jag veta om jag
får donera. Hur jag ska klara det, det får vi se då haha.


Kommentarer
Postat av: Sandy

Det är verkligen inte farligt att lämna blod, ett stick i armen, du ligger ner i ca 5-10 minuter sedan får du fika och sedan är det klart! Du får ju även en liten hälsoundersökning nu när de analyserar blodet du lämnade idag och blodtryck m.m.

2008-03-25 @ 18:53:52
URL: http://www.mittegetliv.blogg.se
Postat av: Dee

Sandy: Jo, jag vet men det är bara läskigt att se den där "stora" påsen med blod som dom pumpar ut ur ens kropp. Men jag vet att det inte alls är mycket blod dom tar. Det kommer gå bra och det känns bra att jag äntligen tagit steget:)

2008-03-25 @ 19:01:22
URL: http://deelight.blogg.se
Postat av: Anonym

Jättebra att lämna blod! :)

Gick och lämnade förra sommaren, men fick ett brev om att jag tyvärr inte hade tillräckligt bra HB-värde (järn). De ville att jag skulle testa igen om ett år, så om några månader ska jag försöka igen!

Ifall man själv blir sjuk, eller ens anhöriga, så vill man ju gärna att det ska finnas blod. Så det är bara att gå dit så ofta man får, och se till att övertala alla man känner att göra detsamma. Blod är en färskvara och det behövs alltid mer! (Känns som jag propagerar propaganda för blodcentralen nu, haha!)

2008-03-29 @ 19:28:44
URL: http://jamille.blogg.se
Postat av: Dee

Jamille: Ja, det är verkligen en jättebra sak att lämna blod. Som sagt, hamnar man själv i en situation där det behövs blod så lär man ju vara ganska tacksam att nån gick och lämnade. Haha, ja du kanske borde bli talesperson för blodgivning;)

2008-03-30 @ 00:32:43
URL: http://deelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0