Gråsparv



En sån här liten krabat hade vi på besök i morse. Jag höll på att fixa mig för
att gå och jobba när jag går genom vardagsrummet och hör flaxande. Min
första tanke var Tweety eller Pookie men jag vet exakt hur deras vingslag
låter. Dom har olika till och med. Jag behöver inte ens titta för att veta om
det är Tweety eller Pookie som kommer flygande. Men det här flaxandet
kände jag inte igen så jag tittar och ser vare sig en gul eller grön fågel utan 
en brungrå liten rackare. Den måste spatserat in genom glipan i balkongdörren.
Jag tyckte glipan var väldigt liten men det är endasättet den kan ha kommit in på.
Lilla stackaren flög runt och försökte komma ut men det gick inget vidare. Han
flög emot rutorna och landade bakom soffan och försvann under
den. Jag vet ju att fåglar lätt blir stressade så jag försökte få fram sötnosen
utan att skrämma den för mycket. Och det var ju inte bara att sticka fram handen
som jag gör till Tweety och Pookie och dom hoppar upp. Den här gullungen var
inte intresserad av det hihi. Han flög omkring ett tag och hamnade på kryddhyllan
till slut. Då öppnade jag ett fönster och till slut hittade han ut. Ett lyckligt slut:)
Han var grymt söt. Mindre än mina bebisar till och med och dom är ju bara små skitar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0