Vad är problemet?



Man kan ju verkligen undra vad spärrvakters
problem är, i alla fall dom tre som jag pratat
med. Mitt månadskort har inte fungerat nåt
bra och jag har dragit och dragit och det visar
bara ett rött kryss. Det har funkat i ingången
närmast biljettkuren (eller vad det heter)
Och jag har irriterat mig på att det är nåt
fel på mitt kort. Men tre stycken spärrvakter
har sagt att jag drar kortet åt fel håll. Grejen
är bara den att jag har dragit åt det här hållet
i alla år och det har funkat felfritt så jag tvivlar
ganska starkt på att det är fel håll. Senast idag
stod jag och diskuterade med en dam i spärren.
Hon envisades. "Du drar åt fel håll" Neej, jag har
alltid dragit åt det här hållet svarar jag. "Nää, det
kan du inte ha gjort för då funkar det inte" fortsätter
hon. Hon gav sig verkligen inte. Till slut kom mitt
tåg så jag bara Jaja whatever och sen gick jag.
Gick till SL-Center och sa att det är fel på mitt kort.
Fick ett nytt utan problem. Passade samtidigt på
att fråga vilket håll man drar kortet. Och gissa vem
som hade rätt? JAG! Vad fan är det för tomtar som
sitter i spärren egentligen? Ser jag den där envisa
kärringen igen ska jag sätta henne på plats haha;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0