Ribs



Vet inte vad det är med mig nu för tiden. Lagar mat och har mig, det är
inte likt mig;) Igår blev jag grymt sugen på revbensspjäll. Jag vägrar att
äta dom där tunna äckliga som man köper i affären. Som är dränkta i
äcklig grillkrydda, blää. Jag är van vid tjocka, saftiga ribs. Jag har faktiskt
aldrig lagat ribs själv men nån gång ska ju vara den första så idag gjorde
jag det för första gången. Och det blev mumsigt. Slängde ihop en marinad
ungefär som den jag gjorde till kycklingen. Olivolja, soja, balsamvinäger och
honung. Lite salt, peppar, cayennepeppar, citronpeppar och liite grillkrydda.
Mumsigt:) Till det blev det potatisklyftor och tomatsallad. Jag höll nästan på
att baka en äppelpaj till och med (what´s wrong with me?!) Men jag hade inte
tillräckligt med smör så det blev ingen. Får bli imorgon hihi.


Kommentarer
Postat av: Patricia

du börjar bli en "hemmafru"! haha oh.. jag älskar att laga mat! =)Duktig du är

2008-07-24 @ 19:12:17
URL: http://shoelover.devote.se
Postat av: Dee

Patricia: Det verkar fan inte bättre haha;) Ja, lite duktig är jag allt med tanke på att jag inte gillar att laga mat egentligen hihi

2008-07-24 @ 19:28:23
URL: http://deelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0