Totally useless



Jag blir ärligt talat trött på Arbetsförmedlingen och deras "brighta" ideér.
Jag förstår verkligen inte poängen med att sitta där varje dag i 2½ timme.
Jag är bara där i 1½ men det räcker. Jag får ju mindre gjort när jag sitter
där än när jag sitter hemma och söker jobb. Och inte är dom till nån hjälp
heller. Idag kom jag dit och satt där och ingen av "handledarna" syntes till.
Jag frågade några i gruppen om dom ens visat sig. Jodå, dom hade varit
där fem minuter i början. När det var en minut kvar tills vi fick gå dök dom
minsann upp igen. Frågade om alla var nöjda och glada. Jag bemödade
mig inte ens att svara på den frågan. Och ni ska inte tro att nån frågade
hur det hade gått för mig. Det ger mig mig absolut ingenting att sitta där.
Jag vill sitta hemma vid min egen dator där jag har allt jag behöver när
jag ska söka jobb. Och där jag slipper få ont i armen och axeln på grund
av att det inte finns nånstans att stödja armen vid deras datorer. Och slippa
slänga i mig lunchen på jobbet för att hinna till AF i något så när tid.
Dom tar sig inte ens tid att läsa igenom ens "journal". Det står klart och
tydligt att jag inte hanterar stress bra men ändå skickar dom ett jobb där
man måste vara bra på att hantera stress. Nice research guys!


Trött man blir..


Kommentarer
Postat av: avon

Tycker de kan avskaffa AF helt och hållet! Alla kan söka jobb hemifrån nu för tiden och om man inte kan det så finns det ju massor av andra ställen som har det.

2008-02-19 @ 11:09:47
URL: http://avon.blogg.se
Postat av: Dee

Avon: Ja, det tycker jag också. Man gör ju allt jobb själv i alla fall.

2008-02-19 @ 16:33:01
URL: http://deelight.blogg.se
Postat av: Mina

Men ush. Det låter inge skoj. Men hade du inte ett jobb tidigare eller det kanske tar slut nu? Jag håller tummarna för att du snart hittar ett jobb och slipper imbicillerna på AF. Krami//Mina

2008-02-19 @ 16:59:32
Postat av: Dee

Mina: Jo, jag har jobb men det är bara deltid, så jag måste hitta ett till. Tack, jag hoppas också jag slipper AF snart. Kram

2008-02-19 @ 21:03:01
URL: http://deelight.blogg.se
Postat av: Jazzhoppan

Be om att få en inloggning till deras sida, då kan du sköta allt hemifrån. Handlingsplanen, cv och allt annat som man behöver. Dessutom så finns det ju ganska många olika sidor där man kan lägga upp sin cv på. Det enda man behöver ha koll på är de obligatoriska mötena och uppföljningsmöten med handledarna... Jag förstår hur du känner, lycka till med jobbsökandet!

2008-02-22 @ 15:28:32
URL: http://jazzhoppan.blogg.se
Postat av: Dee

Jazzhoppan: Tro mig, vi har alla i gruppen försökt och vi har alla inloggning men dom vill ha oss där ändå. Tack detsamma:)

2008-02-25 @ 19:01:18
URL: http://deelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0