Mineral makeup

 

För ett tag sen beställde jag ett provkit från Everyday Minerals.
Man får välja tre foundations, en concealer och ett rouge.
I foundations valde jag Light Medium, Fawn och Soft Butter Peach.
I concealer valde jag Aussie Perk Me Up. Och till rouge valde jag
Salon Fun. Den foundation som passade min hy var Soft Butter Peach.
Concealern var inte bra alls, alldeles för ljus och skimmrande dessutom.
Rouget var jättefint, Jag har precis köpt ett nytt rouge men jag använde
det här rouget som ögonskugga och det var jättefint faktiskt.

Nu har jag lagt en beställning på ett Personal Custom Kit Full.
Där får man välja 6 produkter, alla stora. Du kan välja mellan
makeupborstar, foundations, ögonskugga, blushes&facecolors,
concealers, finishing powders, pressed powders, lipgloss
och natural balm. Jag beställde två foundations, ett lipgloss
i Natural Lip Color. Ett natural balm som heter Lavender Murumuru
Mint. En ögonskugga som heter Scented Candles och en borste
som heter Long Handled Kabuki. Jag lyckades välja fel märkte jag
för jag ville egentligen ha New Flat Topbrush men den jag valde
blir nog också bra. Den kabuki jag har nu är ingen höjdare. Alldeles
för stor och rivig i ansiktet.

           

Till vänster min gamla kabuki och till höger den nya.


Det lilla provkitet är gratis, det enda man betalar är frakt.
Frakten kostar 4,60$ vilket är 36 svenska kronor.
Det stora kitet kostar 34$ och det tillkommer 11$ i frakt
vilket sammanlagt blir 371 svenska kronor. Självklart
passade jag på att beställa ännu ett gratis provkit när
jag la min beställning:) Vill även nån av er prova så
är det bara att klicka på länken där uppe. Det enda
minuset är att dom har ganska lång leveranstid.
Det tog 13 dagar tills jag fick mitt provkit, men har
man ingen brådska så är det väl ok;)

Kommentarer
Postat av: monica o baby felice

Ne , det är verkligen jobbigt . Känns som en familjemedlem har gått bort :/ inte alls kul.



Felice har precis börjat med sitt dansande.. sååå gulligt :)

2008-12-06 @ 22:17:43
URL: http://moncans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0