Olika åsikter



Jeffrey ringde och undrade om jag skulle göra mig i ordning
till en dopfest vi är bjudna till idag. Skojar du blev mitt svar.
Jag är snorig, trött och har feber. Ja men visst, jag kan gå
dit och snora på bebisen och alla andra. Jag är sån som irriterar
mig på folk som envisas med att gå till jobbet eller ut bland folk
när dom är sjuka. Om ni är sjuka, stanna hemma och gå inte runt
och smitta ner andra. Jeffrey är en sån som gör allt möjligt när han
är sjuk, till och med tränar. Det krävs att han har 40 graders feber
för att han ska stanna hemma. Man blir ju inte frisk genom att springa
runt överallt. Stanna hemma och ta det lugnt! Jag vill ta det lugnt så
jag kan bli frisk och gå till jobbet på måndag. Jag har redan dåligt
samvete för att jag var på jobbet igår och snorade och hostade. Men
det bröt ut igår. Kände mig som en skurk när jag satt och snorade på
tunnelbanan när jag åkte hem. Ok, jag vet att det kostar att vara hemma
men samtidigt så tar det längre tid att bli frisk om du envisas med att
jobba när du är sjuk och dessutom taskigt att smitta andra som det
kostar för att vara hemma, vilket dom kanske väljer för dom inte vill
smitta andra. Man kan bli mera sjuk också av att inte kurera sig på en gång.
Jag gjorde så för flera år sen. Blev förkyld men jobbade på för det saknades
folk på jobbet. Gick en vecka och snorade. Sen slog det till bra. Fick bihåle-
inflammation, halsfluss och ögoninfektion all at the same time. Plus
att jag smittade folk också. Var sjukskriven i tre veckor. Om jag bara
hade varit hemma från första början så hade det inte behövt bli så illa.
Men nu har jag lärt mig. Man kan ju bara hoppas att fler tänker till lite i
den här frågan.

Kommentarer
Postat av: Lina

Vi måste ha fått samma åkomma du och jag... mår precis som du och känner mig så som du skriver. Usch!

Krya på dig och hoppas att du snart mår bättre! :)

2008-04-13 @ 08:04:19
URL: http://linasliv.blogg.se
Postat av: Lina

Ha, nu ser jag att den här kommentaren hamnade under fel inlägg... men äsch. :D

2008-04-13 @ 08:05:42
URL: http://linasliv.blogg.se
Postat av: Dee

Lina: Hihi, jag förstod vilket inlägg den skulle hamnat under;) Krya på dig du med. Kram

2008-04-13 @ 10:09:32
URL: http://deelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0