Make up

image820

Jonas, som jag gick samma kurs som förra året ringde mig
och frågade om jag ville sminka hans systerdotter som en födelsedags-
present till henne. Jag är inte utbildad eller nåt men jag pratade mycket
om mitt intresse att utbilda mig till Makeupartist/Maskör under kursens tid.
Det var ganska kul när jag gick den där kursen (som hade med utveckling
inom yrke att göra) alla var så gulliga och tyckte jag var värsta stilikonen
*yeah right!*. En av lärarna bad mig att sista dagen på kursen så ville hon
ha en privatkonsultation av mig där jag skulle ge henne tips på hur hon
skulle klä sig, sminka sig och fixa hår. Vad hon passade i och inte. Jag
försökte säga till henne att jag inte på nåt sätt var nån expert men hon gav
sig inte så jag gav henne några tips haha. Jag vet inte vad en del får för
sig hihi. Men jag tackade i alla fall nej till att sminka Jonas systerdotter
(trots att han skulle betala) och tipsade honom om Make up store istället.
Tror nog en tjej som fyller 18 tycker det är en aaaaning roligare att bli
sminkad av ett proffs än av mig;) Men det är ju smickrande att jag blev tillfrågad:)


Kommentarer
Postat av: Mimi

Skönt att du skriver det på ett "sådant" sätt inte "wii, jag är så grym idag ska jag...." Blev det någon liknande utbildning nu eller? Har precis hittat din blogg så jag ber om ursäkt ifall du har svarat på det tidigare :) Hälsningar Mimi

2007-05-08 @ 14:58:10
URL: http://sotsak.blogg.se
Postat av: Dee

Mimi: ;) Det har tyvärr inte blivit nån sån utbildning än. Jag får aldrig ändan ur vagnen och är för feg I guess. Men förhoppningsvis kanske det blir av nån gång:)

2007-05-08 @ 15:52:29
URL: http://deelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0