Studenten

image897

Bild från Google

Det är ju fullt med människor som tar studenten nu.
Och det fick mig att komma på att det är håll i er nu
15 år sen jag tog studenten. Det är ju skitlänge sen.
Jag gjorde inget av det roliga på min student. Jag var
skoltrött, hade varit ända sen åttan. Gick ut med crapbetyg.
Var allmänt anti till allt som hade med skolan att göra.
Därför hade jag och mina två lika anti kompisar svarta
kläder dagen vi tog studenten haha. Vi var inga svartrockare
eller så.(hiphopare) Jag hade en lång top som var tight över
bröstet och fladdrig nertill, svarta cykelbyxor(det var faktiskt
modernt då;) usasockar och Doc Martens kängor.
Håret var uppsatt i en stor knut med lockar på huvudet så
jag kunde ju absolut inte ha studentmössa. Men den hade
jag bojkottat i vilket fall som helst. Efteråt tog vi bussen hem.
Haha, rolig student liksom. Jag önskar nu i efterhand att jag
ansträngt mig mer i skolan. Kanske skulle tagit ett sabbatsår
och sen verkligen pluggat efter det. Och kanske haft en vanlig 
student också; med allt vad det innebär. Vem vet, det kanske hade varit kul;)
Men, men det där är ju lääänge sen nu


Kommentarer
Postat av: glitzy

15 år sen... ja du tiden går fort:)

2007-06-01 @ 22:37:31
URL: http://glitzy.blogg.se
Postat av: Dee

Glitzy: Skrämmande fort:S Jag var ju typ 17 igår;)

2007-06-02 @ 08:41:36
URL: http://deelight.blogg.se
Postat av: Lovisa

Jag känner så med men jag tror det bara var för att jag valde fel linje. Jag hoppade av skolan och tog ett sabbat år och senare började jag igen med nya batterier. Fast nu när jag har gått om ett år tycker jag det inte så kul att veta att alla min årkurs tar studenten nästa år. Fast jag får tänka så här. Jag kämpar varje dag med skolan för jag är verkligen så skoltrött. Så blir en enormt vinst för mig om jag tar studenten. Jag vill istället ut i världen och jobba. Inta sitta framför en bänk varje dag ;)

2007-06-03 @ 21:11:09
URL: http://hallonkyssar.blogg.se
Postat av: Dee

Lovisa: Det är skitduktigt av dig att kämpa på trots att du är skoltrött. Jag tror ändå att man vinner på det i längden. Jag ångrar mig så jävla mycket att jag skolkade och hängde inne i stan och fikade och gjorde typ vad? Ingenting. Such a waste of time. Hur kul hade jag egentligen? Nej, bättre att plugga och sen ha kul;)

2007-06-03 @ 21:49:53
URL: http://deelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0