Vilken rysare!

80190-501

Blev riktigt "skrämd" i helgen. Jeffreys förra tränare ringde och hade ett
erbjudande åt honom. En klubb är intresserade av att han kommer och
provspelar. Det skulle innebära ganska bra med pengar. Och jag blir ju
jätteglad för hans skull, fotboll är ju hans passion. Men kruxet är att klubben
ifråga är i Libyen! Och dom vill att han ska komma och provspela i tre månader
och sen om det funkar bra så köper dom loss honom. "Du kan åka nu på tisdag"
sa hans gamla tränare. Älskling fick ett tufft beslut att ta. Jag började tänka på
att vara utan varann i tre månader, det är lång tid. Och sen då? Flytta till Libyen?
Jag är inte såå sugen på det. Jeffrey tänkte och tänkte, vägde för och nackdelar
mot varann. Jag grät en skvätt. Men samtidigt så vet jag ju att det är en chans
och en merit. Jag står verkligen inte i vägen för hans karriär, han är värd det
bästa. Älskling mådde till slut riktigt dåligt över vilket beslut han skulle ta.
Men han beslutade sig till slut för att tacka nej. Han känner att han inte kan
ge 100% för han har ont i sitt knä som han gjorde titthålsoperation i i höstas.
Han vill inte riskera att förstöra det för gott. Och det var så kort varsel också
på allting. Ingen tid att planera nånting. Och det fina var att han faktiskt
tänkte på mig också:) (Mitt ex skulle ha skitit fullständigt i vad jag tyckte och
tänkte) Jag har en underbar pojkvän! Och jag hoppas att han får fler erbjudanden.  (I sverige helst då;)

Kommentarer
Postat av: Debbie

Åh! Fy va svårt det måste vara att komma fram till ett svar. Förstår att det måste vara tungt att vara utan honom.. men å andra sidan är det ju en otrolig chans, och tiden går faktiskt fortare än man tror! Men om knät ändå är knas är det kanske bäst att vila. Coolt att få erbjudande iaf! :)

2007-01-15 @ 20:08:57
URL: http://dendardebbie.blogg.se
Postat av: Dee

Debbie:Ja, jag led med honom när han skulle komma fram till beslutet. Självklart är jag glad för hans skull och skulle det bli så, så väntar jag på honom. Men jag vill inte att han pajjar knät helt och hållet och förstör sin framtid. Ja, bara att få ett erbjudande är ju en bra merit:)

2007-01-15 @ 20:16:44
URL: http://deelight.blogg.se
Postat av: Z.

Oj, Libyen av alla ställen! Inte precis som att flytta till Norge, Danmark eller så. Hoppas han får fler bra erbjudanden på sikt (kanske från andra ställen än Libyen?) när hans knä är bättre! :)

2007-01-15 @ 21:05:41
URL: http://zinnia.blogg.se
Postat av: Dee

Z: Nej, precis, inte in the near neighbourhood direkt. Ja, jag hoppas det också:)

2007-01-16 @ 07:28:16
URL: http://deelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0