Tisdag

80190-539

Fullt upp på jobbet, kul som vanligt.
Var hos psykologen idag och det gick bra. Är skönt att ha nån att
gå och häva ur sig alla tankar och funderingar hos. Jag har gått hos
psykolog i två år typ och jag kommer fortsätta. Som jag sagt förut,
jag vet inte vart jag skulle varit om jag inte börjat gå till psykolog.
Antagligen inte här. Och jag är glad och stolt över mig själv att jag
lyckats komma ifrån depression och panikångest utan att behöva
ta till piller. Inget fel med det men jag är så rädd för att äta massa
konstiga saker. Och jag är glad att jag lyckades bli bra utan:)

Psykolog = Investering i dig själv (My opinion)

Kommentarer
Postat av: frida

min kille är väldigt deprimerad men var hos en psykolog som inte passade honom för några år sen och har efter det vägrat psykologer. vet inte hur jag skall hjälpa honom för han har verkligen gått in i sig själv, jag har själv aldrig varit deprimerad så jag har väldigt svårt att förstå mig på det. om du har några bra tips är jag mer än tacksam!

2007-01-31 @ 08:35:43
URL: http://fredagmedfrida.blogg.se
Postat av: Lina

Jag går hos kurator/terapeut och det är guld värt, så jag håller absolut med dig i det du skriver. En bra psykolog/terapeut skulle vi alla må gott av emellanåt.

2007-01-31 @ 12:46:15
URL: http://linasliv.blogg.se
Postat av: Dee

Frida: Hmm, svårt när han har den inställningen. Jag var själv väldigt emot att gå i början för jag var så deprimerad, men det var en kompis som tvingade iväg mig. På ett sätt var det skönt att bara lämna allt ansvar till kompisen att ta kontakt. Att finnas där och lyssna, men du kan ju inte hjälpa honom eftersom du är ingen expert. Försök prata med honom och säg att du vill att han ska må bra och att ni ska må bra tillsammans.Och att han inte kan döma alla psykologer som dåliga bara för att han hade oturen att få en dålig. Det finns väldigt mycket på nätet att läsa om depression. Men jag tycker definitivt att det är bra om han kommer iväg och pratar med nån. Speciellt om han gått in i sig själv. Då behöver man hjälp att "ta sig ut" igen. Inte så mycket till tips kanske men jag hoppas du lyckas nå fram till honom på nåt sätt.

2007-01-31 @ 15:28:00
URL: http://deelight.blogg.se
Postat av: Dee

Lina: Ja, och folk måste få bort idén att man går till en psykolog för att man är "knäpp". Som du säger, många skulle må så mycket bättre av att ha en samtalskontakt.

2007-01-31 @ 15:29:45
URL: http://deelight.blogg.se
Postat av: LiLove

Det är jätteskönt om man hittar rätt psykolog. Man har sitt privata proffs på känslor som kan vägleda en. Skulle inte tveka en sekund att söka hjälp igen om jag börjar må dåligt. Problemet är väl att det är svårt att få hjälp. Står man inte med rakbladet i handen så kan man få vänta länge. Men man kan ju iofs gå privat. Dyrt men säkert värt det!

2007-01-31 @ 17:46:22
URL: http://onewaytickettohellandback.blogg.se
Postat av: Dee

LiLove: När jag började gå så stod jag väl mer eller mindre med rakbladet i handen. Men även efter när jag mått bättre så har jag inte haft problem med att få en psykolog, fast ens historia kanske spelar in. Jag går på öppen mottagning som finns i varje kommun. Kostar bara 70 kronor gången:) Men som du säger, det är verkligen skönt att få vägledning av ett proffs.

2007-01-31 @ 17:56:44
URL: http://deelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0